شاید روی برخی دوربینها کلمه ی dnr  را دیده باشید و از خود بپرسید dnr چیست؟digital noise reduction یا به اختصار dnr فناوری کاهش دیجیتالی نویز تصویر می باشد.

پیش ترها نصب دوربین مدار بسته در محیط های دارای نور کم و تاریک بدلیل وجوز نویز در تصویر ، یکی از مشکملات افرادی که ازدوربین مدار بسته استفاده می کنند بود.

شاید یکی از راهکارهایی که برای مرتفع کردن این مشکل به نظرتان می رسد روشن تر کردن محیط باشد.اما این کار مشکلات خاص خود را دارد.از طرفی هزینه نصب روشنایی و سیم کشی و از طرف دیگر توان برق مصرفی ممکن است دست و پا گیر باشد.ولی مشکل بزرگتر زمانی رخ می دهد که برخی مناطق را به دلایل امنیتی و حفاظتی نمی توان تامین نور کرد.اینجاست که تکنولوژی DNR به کمک شما می آید.

تکنولوژی dnr چیست؟

هر دوربین مدار بسته دارای تکنولوژی dnr، تصاویر دریافت شده از محیط را با استفاده از فیلترهایی که بصورت دیجیتالی روی تصویر اعمال می شود شفاف و واضح می کنند.

شاید مجبور باشید محلی را برای نصب دوربین مداربسته جانمایی کنید که قسمتی از تصویر تاریک است و در قسمت دیگر منبع نوری مانند چراغ قرار دارد. تصاویری که بدلیل تفاوت بازه ی نور گرفته می شوند دارای نقص هایی از قبیل پخش شدن نور سفید در تصور،عدم تفکیک پذیری و نویز و کدر بودن تصویر هستند.

dnr چیست ؟

اما به کمک DNR  می توانیم در این شرایط هم تصاویر واضخی داشته باشیم.

شکل زیر نمایانگر تفاوت استفاده و عدم استفاده از دوربین با تکنولوژی dnr را نشان می هد

 

 

۳D-DNR

با این متد در فصاهایی که نور کمتری دارند نور محیط مجددا توسط کنترلر dnr تولید شده و باعث بدست آمدن تصاویر شفاف و با کیفیت بهتر می شود.