با ظهور دوربین مدار بسته HDSDI تحولات عظیمی در صنعت دوربین مدار بسته به وجود آمد.ارائه تصاویر بسیار شفاف و با جزئیات بالا این دوربین ها را از سیستم دوربین مداربسته آنالوگ کاملا متمایز کرد.در ذخیره سازی تصاویر ارسالی توسط این دوربین ها فشرده سازی صورت نمی گیرد و به همین دلیل تصاویر واضح و شفافی را مشاهده می کنیم.یکی از مزایای دوربین مدار بسته HDSDI استفاده از بستر سیم کشی مشابه دوربین مدار بسته آنالوگ می باشد.یعنی بوسیله کابل کواکسیال و اتصالات BNC می توانیم تصاویر این دوربین ها را انتقال و نمایش دهیم.
دوربین مدار بسته HDSDI می تواند از رزولوشن تصویر ۷۲۰p و ۱۰۸۰p پشتیبانی کند.در تصویر زیر مقایسه طول و عرض تصاویر و فرمت های رایج ظبط DVR های رایج را می بینید.
 
نکته مهم در مورد این دوربین ها این است که بر عکس دوربین مدار بسته AHD ، دوربین مدار بسته HDSDI توانایی سازگاری با سیستم آنالوگ را ندارد.یعنی نمی توان کابل تصویر دوربین را بطور مستقیم به دستگاه نمایشگر وصل کرد و تصاویر را نمایش داد.
مساله دیگر متراژ ارسال سیگنال تصویر روی کابل کواکسیال است.برای مقایسه های دقیق تر روی متراژ کابل می توانید مقاله دوربین مدار بسته HDCVI را نیز مشاهده کنید.
همانطور که گفته شد برای ارتقائ سیستم دوربین مدار بسته خود به نوع HDSDI احتیاج به تعویض بستر سیم کشی ندارید.ولی در نظر داشته باشید که DVR این دوربین ها نیز باید از نوع HDSDI باشد.
در زیر نمونه تصاویر گرفته شده با دو نوع آنالوگ و HDSDI  را می بینید.برای بزرگتر شدن تصاویر روی آنها کلیلک کنید.

تصویر دوربین های sdi تقریبا مشابه با دوربین مدار بسته تحت شبکه می باشد.از این رو به لحاظ کیفیت تصویر می توان حساب ویژه ای روی آنها باز کرد.به این معنی که می توان همان تصویری که از یک دوربین مداربسته وایرلس تحت شبکه انتظار داریم را توسط این دوربین ها مشاهده کنیم.اما حسن این دوربین ها امنیت بالای تصاویر به نسبت دوربین مدار بسته بیسیم می باشد.

دستگاه رکوردی که تصاویر این دوربین ها را دریافت می کند باید کاملا با استاندارد فوق سازگاری داشته باشد و استفاده از رکوردر های ترکیبی که انواع دوربین های ahd و hdcvi و تحت شبکه را ساپورت می کنند خیلی توصیه نمی گردد.
 
در این تصویر مقایسه بصورت تو در تو می باشد که نمای واضحی می دهد.
 
در مقاله مربوط به دوربین مدار بسته HDCVI  بررسی تکمیلی در مورد دوربین مدار بسته HDSDI صورت گرفته است.
برای مطالعه لینک زیر را کلیلک کنید.