پرده نمایش نوعی پرده می باشد که دارای کادر سفید و کدر بوده که مناسب ترین زمینه برای نمایش تصاویر ویدئو پروژکتور به شمار می آید.بدلیل استفاده ویدئو پروژکتور ها از لامپ و پرتاب نور ، تصویر انتشار داده شده روی سطوح دارای باز تاب نور خواهد بود و اگر زمینه نمایش تصویر شما مناسب نباشد ضمن دریافت باز تاب شدید از لنز ویدئو پروژکتور ، قادر به دیدن بخش زیادی از تصویر نخواهید بود.
 
استفاده از پرده نمایش در کنار ویدئو پروژکتور الزام قطعی ندارد و ممکن است در برخی موارد تصویر ویدئو پروژکتور روی تخته وات برد و یا برد هوشمند انعکاس یابد.اما در مواردی که هیچ کدام از موارد فوق در دسترس ما نباشد نیاز به استفاده از یک پرده نمایش مناسب داریم.
انواع پرده نمایش
عبارتند از نوع دستی و برقی
در پرده های دستی همانطور که از نام آنها مشخص است عمل جمع و باز کردن پرده توسط دست صورت گرفته.به این شکل که شما اقدام به پایین آوردن پرده می کنید و در هر اندازه که مورد نظر شما بود فنر آن را به حالت فقل در می آورید.
 
اما پرده های برقی دارای یک ریموت کنترل و یک برد مستر می باشند.برای بالا و پایین آوردن آنها کافیست تا جهت مورد نظر را روی ریموت و یا مستر آن فشار داده و هر گاه به انداره کادر نمایش دلخواه خود رسیدید کلید stop را فاشر می دهید.
پرده های نمایش دارای اندازه های متفاوتی هستند و بسته به محل مورد نصب و همچنین نوع و قدرت ویدئو پروژکتور باید پرده مناسب را انتخاب کنیم.
در نصب پرده نمایش باید نهایت دقت را داشته باشیم تا کادر ویدئو پروژکتور و پرده هماهنگ باشد و همچنین مرکز پرده و لنز ویدئو پروژکتور در یک راستا قرار داشته باشند.
اگر دستگاه پروژکتور شما ضعیف است حتما دقت داشته باشید که استفاده از پزده سایز بزرگ و فیکس کردن تصویر روی آن باعث می شود تصویر شما بسیار کم رنگ دیده شود.