دوربین مدار بسته وایرلس نوعی دوربین مدار بسته می باشد که که اتصال آن به گیرنده تصاویر بصورت بی سیم می باشد.دوربین مدار بسته وایرالس را می توان در دو نوع آنالوگ و ip (تحت شبکه) دسته بندی کرد.
یک دوربین مدار بسته آنالوگ برای ارسال و دریافت تصاویر از یک فرستنده امواج در سمت دوربین و از یک گیرنده امواج در سمت گیرنده تصاویر استفاده می کنند.تصاویر فرستاده شده توسط دوربین به امواج رادیویی تبدیل می شوند و این امواج توسط گیرنده مجددا به سیگنال تصویر تبدیل شده و این دوربین ها را می توان مستقیم به هر مانیتور و یا دستگاه ظبط کننده تصاویر متصل نمود.
 
این دوربین ها دارای کیفیت تصاویر کم به هما محدودیت در برد ارسال تصاویر بصورت بی سیم را دارند و امروزه استفاده از آنها منسوخ گردیده است.اما همچنان شاهد هستیم که در کشور ما تبلیغات زیادی برای فروش آنها صورت می گیرد.
دوربین مدار بسته وایرلس تحت شبکه
و اما مورد بحث اصلی ما در رابطه با دوربین مدار بسته وایرلس تحت شبکه می باشد که سیگنال تصاویر آنها بصورت دیجیتالی بوده و تصاویر و داده های دوربین بهمراه استاندارد ۸۰۲٫۱۱ روی خط WiFi ارسال می شوند.کیفیت تصاویر این دوربین ها بسته به نوع آن می تواند بسیار بالا باشد و هر نیازی را برطرف کند.
 
 
برای مشاهده تصاویر این دوربین ها می توان به دو طریق عمل کرد:
چنانچه شما تنها از یک دوربین استفاده کنید می توانید پس از اعمال تنظیمات شبکه دوربین و تنظیمات SSID و کلمه عبور آن توسط لپ تاپ و یا گوشی موبایل و یا کامپیوتر شخصی تان وارد شبکه دوربین شده و تصاویر آن را دریافت کنید.
اما زمانی که شما از چندین دوربین تحت شبکه بیسیم در محل خود استفاده کنید باید تمام دوربین ها را به یک access point وصل کرده و سپس آن access point را به nvr و یا سوئیچ شبکه خود متصل کنید تا بتوانید اصطلاحا ping هر کدام را داشته باشید.
برای افزایش برد سیگنال این دوربین ها نیز می توان از چند access point در شبکه داخلی استفاده کرد و آن access point ها را به یکدیگر link کرد.به این طریق می توان تصاویر دوربین مدار بسته بیسیم را با برد بالاتری ارسال کرد.