قیمت دوربین مدار بسته تحت شبکه به چه فاکتور هایی بستگی دارد ؟ در این قسمت قصد داریم تا فاکتور های مهم در قیمت دوربین مدار بسته تحت شبکه را بررسی کنیم.
دوربین مدار بسته تحت شبکه یا دوربین ip همانطور که از نامش پیداست در بشتر شبکه اطلاعات را رد و بدل می کند و برای اتصال آن از کابل های کواکسیال استفاده نمی شود.دوربین های تحت شبکه را می توان از طریق POE و یا آداپتور تغذیه کرد.اگر در تامین برق این دوربین ها از سیستم POE استفاده شود رنگ های قهوه ای و سفید قهوه ای به تریتیب قطب های مثبت و منفی توان مصرف دوربین می باشند.
در قیمت دوربین مدار بسته فاکتور های مهمی دخیل هستند که از جمله آنها می توان به نوع بدنه،استاندارد های محیطی ، کیفیت تصویر و پروتکل ها و امکانات جانبی، برند سازنده و … را اشاره کرد.
 
قیمت دوربین مدار بسته تحت شبکه و عوامل موثر در آن
کیس دوربین مدار بسته:دوربین های تحت شبکه مانند سایر دوربین های مدار بسته دارای شکل ظاهری کتفاوتی هستند و از این رو در استاندارد های مشابه دوربین های مدار بسته معمولی دسته بندی می شوند.این اشکال به انواع DOM,Bullete,Speeed Dom,Cube و … می باشند که نوع cube بیشتر در دوربین های تحت شبکه یافت می شود و دوربین های معمولی به ندرت دارای این شکل هستند.
استانداردهای محیطی از قبیل ضد آب ، ضد گرد و خاک و همچنین استاندارد های IK10 و ضد ضربه بودن می باشد که بدلیل بالا تر بودن بدنه این دوربین ها قیمت آن نیز افزایش می یابد.
کیفیت تصویر دوربین مدار بسته تحت شبکه مهم ترین عامل تاثیر گذار در قیمت آن است.در بازار داخلی تا امروزه کیفیت تصویر دوربین مدار بسته از ۱ مگاپیکسل شروع و به ۱۲ مگاپیکسل ختم می شوند و در بازار های جهانی این رقم به ۳۰ مگاپیکسل می رسد.
 
پروتکل های دوربین مدار بسته تحت شبکه نیز عامل تاثیر گذار در قیمت آن می باشند.بعنوان مثال دوربین هایی که از پزوتکل OnVIF پشتیبانی نکنند را نمی توان به راحتی با هر دستگاه NVR ست کرد و هر چقدر بازه پروتکل های ساپورت شده توسط یک دوربین مدار بسته تحت شبکه بیشتر باشد توانایی سازگاری آن با سایر تجهیزات شبکه ای و دستگاه های NVR بیشتر است و دوربین هایی که تعداد پروتکل بالایی را ساپورت کنند به لحاظ سازگاری بالا با انواع دستگاه ها محبوب تر هستند و قیمت بالاتری نیز دارند. 
امکانات جانبی نیز عامل مهمی در قیمت دوربین مدار بسته تحت شبکه به شمار می روند:شمارش افراد ، دارا بودن درگاه کارت حافظه ، Multi strea بودن دوربین و امکان اتصال به شبکه بی سیم یا WiFi از این امکانات به شمار می روند.
برند سازنده نیز عامل مهم دیگر در قیمت دوربین مدار بسته به شمار می رود.کمپانی های بزرگ بدلیل استفاده از تجهیزات با کیفیت و همچنین هزینه بالای تولید ناچارند محصولات خود را با قیمت های بالاتری به فروش برسانند.