کیت هوشمند ساز چیست ؟ کیت هوشمند ساز ابزاری است که در کنار تخته وایت برد معمولی نصب می شود و با کمک قلم ها و یا انگشتی های مخصوص سطح تخته معمولی را مانند تخته لمسی بصورت تعاملی یا Interactive در می آورد.
در واقع این ابزار ها تنها با قلم ها و سنسور های مخصوص خودشان قابل استفاده هستند و بدون آنها استفاده از یک کیت هوشمند ساز غیر ممکن است.این در حالی است که یک برد هوشمند دارای قابلیت لمسی بودن می باشد و بدون نیاز به هیچ ابزار اضافه دبیر و دانش آموزان می توانند از آن استفاده کنند.شاید در این مرحله با خود بگویید یک برد هوشمند مزیت بسیار بزرگه به نسبت کیت هوشمند دارد اما جنانچه یک مقایسه اجمالی بین قیمت این دو محصول بیندازید خواهید دید که قیمت یک برد هوشمند حداق دو برابر یک کیت می باشد و همین امر سبب شده تا این محصولات محبوب تر گردند و بیشتر در تجهیزات هوشمند سازی مدارس استفاده گردند.زیرا با هزینه ی که می خواهید صرف خرید برد هوشمند کنید و یک کلاس را هوشمند کنید می توانید دو کلا را بوسیله کیت هومشند ساز،بصورت هوشمند در بیاورید.
کیت هوشمند ساز چگونه کار می کند ؟
یک کیت هوشمند توسط اشعه مادون قرمز کار می کند.به این طریق که با پوشش دادن کادر تخته وایت برد یا کادر نمایش ویدئو پروژکتور، اشعه فرستاده شده توسط قلم مخصوص این ابزار، توسط کیت دریافت می گردد و فاصله نوک قلم تا کیت محاسبه شده و مختصات آن محاسبه می شود و این مختصات کادر تصویر به عنوان یک کلیک به سیستم عامل فرستاده می شود. 
ارتباط یک کیت عموما توسط کابل usb می باشد و نصب و راه اندازی آن بسیار ساده می باشد.هر کیت دارای نرم افزار مخصوص کالیبره کردن می باشد و پس از نصب آن برای استفاده به عنوان اولین بار،باید ابتدا آن را کالیبره کنیم و نقاط خاصی را به آن بشناسانیم تا مختصات تصویر را به خوبی شناسایی کند.