گیت فروشگاهی در واقع نوعی ابزار ضد سرقت می باشد که در مقابل درب خروجی یک فروشگان نصب می شود و وظیفه آن جلوگیری از خروج غیر مجاز اجناس از فروشگاه می باشد.برای این منظور می بایست روی هر محصول یک تگ نصب شود تا هنگام خروج غیر مجاز و با نزدیک شدن تگ به گیت فروشگاهی آژیر آن به صدا در بیاید.
گیت فروشگاهی|دزدگیر فروشگاهی

تگ ها قطعات پلاستیکی یا کاغذی کوچکی هستند که بر روی اجناس داخل فروشگاه نصب می شوند که انواع مختلفی دارند.به عنوان مثال استفاده از تگ های صدفی برای یک کتاب فروشی نمی تواند ابزار مناسبی باشد.این در حالی است که این نوع تگ برای یک فروشگاه پوشاک بسیار مناسب می باشد.شاید از خودتان این سوال را بپرسید که اگر فرد سارق پیش از خروج کالا تگ را از آن جدا کند تکلیف چیست و گیت فروشگاهی چه کاربردی دارد؟

 

پاسخ شما این است که جدا کردن تگ های یک دزدگیر فروشگاهی از اجناس آن کار راحتی نیست و هر نوع تگ نیاز به یک دستگاه جدا کننده خا دارد که تنها در اختیار فروشنده می باشد و مشتریان نمی توانند به راحتی تگ ها را از کالاها جداکنند.از این رو بیشتر تگ ها دارای استجکام بالایی هستند و با استفاده از انواع ابزارهای رایج نیز نمی توان آنها را از کالا جدا نمود.

گیت ها دارای انواع مختلفی هستند که گیت RF , AM رایج ترین آنها می باشند.

گیت فروشگاهی|دزدگیر فروشگاهی

گیت فروشگاهی RF:کلمه RF مخفف radio frequency است و این نوع گیت ها دارای فرکانس کار ۸٫۲ مگاهرتز می باشند.نحوه عملكرد گيت هاي RF به اين صورت است كه آنتن فرستنده محدوده فركانسي مشخصي را با فرکانس ۸ مگاهرتز را پوشش می دهد و در هنگام عبور و یا نزدیک شدن تگ به این محدوده آلارم دستگاه به صدا در می آید.


گیت فروشگاهی AM:این نوع گیت ها دارای فرکانس کاری متفاوتی به نسبت با نوع RF می باشند و دارای دقت بسیار بالاتری به نسبت انواع دیگر گیت می باشد.این نوع گیت در مقابل عبور تگ با زوایا و سرعت مختلف واکنش بسیار مناسبی را از خود نشان می دهد