آشنایی اجمالی با هوشمند سازی مدارس

امروزه هوشمند سازی مدارس تحولات عظیمی در زمینه آموزش پدید آورده است.ظهور رایانه و استفاده از آن به عنوان ابزار کمک آموزشی ، فرایند آموزش را کاملا بصری کرده و بواسطه آن باعث می شود تا عمق مطالب یادگرفته شده بسیار بیشتر شده و ماندگاری مطالب در ذهن انسان بسیار بیشتر شود.

یک کلاس هوشمند می تواند مولفه های اصلی هوشمند سازی و همچنین مولفه های فرعی را در خود داشته باشد.

مولفه های اصلی کلاس هوشمند یک رایانه یا ابزار نمایش دهنده محتوای آموزشی و یک ابزار نمایش تصاویر از قبیل مانیتور و یا ویدئو پروژکتور می باشند.

از مولفه های فرعی یک کلاس هوشمند می توان به برد هوشمند ، کیت هوشمند و دیگر ابزارهای تعاملی نام برد.

برد هوشمند

آموزش متون از طریق ارائه با ابزار های تعاملی و هوشمند ، بسیار راحت تر و آسان تر بوده و همانطور که اشاره شد آموزش بوسیله بصری سازی باعث درک سریعتر مطالب و همچنین نفوذ بیشتر آنها در مغز انسان را سبب شده است.

ویدئو پروژکتور ابزاری است که می تواند محتوای آموزشی را در ابعاد بسیار بزرگ نمایش دهد و از این رو نمی توان آن را حتی با بزرگترین تلویزیون ها هم مقایسه کرد.

در هوشمند سازی مدارس ، ابزار های تعاملی ساز نظیر کیت هوشمند و برد هوشمند کارایی بسیار بسیار بالایی در زمینه ارائه متون آموزشی دارند.برد هوشمند یک تخته وایت برد می باشد که قادر است تا تصویر نمایش داده شده توسط دستگاه ویدئو پروژکتور را لمسی نماید.از این رو آن را وایت برد هوشمند نیز می نامند.