انواع هارد دیسک برای کاربرد های مختلف در بازار وجود دارند که هر کاربر بر اساس نیاز خود اقدام به خرید هارد دیسک مناسب بر اساس نوع عملکرد خود می نماید.به عنوان مثال برای نگهداری آرشیو های سیار استفاده از هارد های پرتابل در بین همه کاربران متداول است.

اما استفاده از هارد دیسک معمولی برای دوربین های مداربسته به هیچ وجه توصیه نمی گردد.در اکثر موارد مخصوصا در مورد هارد دیسک های وسترن دیجیتال سبز ، توضیه نمی گردد.زیرا پس از مدت کوتاهی سیلندر های هارد دیسک آسیب می بیند و اگر دستگاه DVR شما پیغام عدم شناسایی هارد دیسک برای ظبط تصاویر دوربین مدار بسته را نمایش داد زیاد شوکه نشوید.

در یک دستگاه DVR به جهت ظبط 24 ساعته ، مداما در حال نوشتن و پاک کردن اطلاعات روی هارد دیسک است و در یک سیستم دوربین مدار بسته پرکارترین عضو سیستم،همان حافظه ذخیره سازی یا هارد دیسک می باشد.اگر هارد شما مناسب برای این طور کاربری ها نباشد به سرعت آسیب خواهد دید و کمترین ضرری که در این مورد متحمل می شوید خرید دوباره هارد دیسک است.

ضرر بعدی و بسیار مهم شما از بین رفتن آرشیو فیلم های دوربین مدار بسته تان است.

هارد دیسک وسترن بنفش و برند seagate نوع survilliance مخصوص ظبط دوربین مدار بسته و روشن ماندن 24 ساعته هستند که مناسب ترین گزینه ها برای استفاده در DVR می باشند.