برای تست یک دوربین مدار بسته چه کارهایی را باید انجام دهیم ؟؟؟ به عبارت دیگر هنگام قطع تصاویر دوربین مدار بسته از کجا متوجه شویم که دوربین مدار بسته ما سالم است ؟؟؟

قطعی تصاویر دوربین مدار بسته می تواند عوامل مختلفی داشته باشد و خرابی خود دوربین مدار بسته آخرین مورد از آنهاست که معمولا در آخرین مرحله پس از امتحان کردن تمامی راه ها می توان نتیجه گرفت که خود دوربین مدار بسته خراب شده است.

تست دوربین مدار بسته

و اما برای تست کردن انواع دوربین مدار بسته چه راهکاریی پیشنهاد می شود ؟هنگام قطع تصاویر دوربین مدار بسته هامنطور که در مطالب قبلی خاطر نشان کردیم ابتدا باید اتصالات تصویر دوربین مدار بسته را چک کنیم.اتصالات BNC در دو سر کابل تصویر دوربین را جهت اتصال صحیح بررسی کنید.

نکته بعدی نیز منبع تغذیه دوربین مدار بسته می باشد که باید برای این منظور آداپتور دوربین مدار بسته را چک کنیم.بهترین راه تست ولتاژ سیم تغذیه دوربین است که باید بین 11 الی 12 ولت باشد.استاندارد ولتاژ دوربین 12 ولت است که مواردی از قبیل طول سیم ، نوع آداپتور و تعداد دوربین های متصل به یک آداپتور همه و همه از مواردی هستند که در تامین ولتاژ اصلی دوربین نقش دارند.

مطمئن ترین راه برای برای تست دوربین مدار بسته جدا کردن دوربین از محل نصب و اتصال آن توسط یک کابل تصویر مطمئن ، به همراه یک آداپتور سالم و مطمئن است.دوربین را توسط یک کابل تصویر کوتاه مستقیما به دستگاه ظبط تصاویر دوربین مدار بسته یا همان DVR متصل کنید.

اگر نتوانستید از دوربین خود تصویر بگیرید حتما کانال های دیگر dvr خود را تست کنید.زیرا ممکن است به احتمال کم آن کانال دچار مشکل شده باشد.اگر دوربین مدار بسته شما از نوع آنالوگ است می توانید توسط اتصال یک کابل RC به دوربین مدار بسته آن را مستقیما به تلویزیون متصل کنید تا از سالم بودن دوربین اطمینان حاصل کنید.

و اما در مورد تست تصویر دوربین مدار بسته تحت شبکه چه راهکارهایی پیشنهاد می شود ؟ تست سالم بودن کابل شبکه توسط تستر مخصوص آن انجام می شود و این تستر دارای دو تکه می باشد که هر تکه را به یک سر کابل متصل می کنیم و دکمه تست روی تستر را فشار می دهیم.8 چراغ روشن به معنای اتصال صحیح کابل است.

تست دوربین مدار بسته

تست منبع تغذیه دوربین مدار بسته تحت شبکه نیز مانند دوربین های آنالوگ می باشد و چنانچه از سیستم POE برای تامین تغذیه دوربین مدار بسته تحت شبکه استفاده می کنید ولتاژ سر رشته های قهوه ای و سفید قهواه ای را چک کنید.

و اما برای تست دوربین مدار بسته تحت شبکه راهکارهای متفاوتی وجود دارد.

می توانید با اتصال یک کابل به سوئیچی که به NVR شما متصل شده است تست ip دوربین تحت شبکه را بگیرید و بررسی کنید که دوربینی که تصویر آن قطع شده است در شبکه شما وجود دارد یا خیر ؟

برای اینکار از دستور ping به شکل زیر استفاده کنید:

وارد start menu شده و گزینه cmd زا تایپ کرده enter بزنید.

در پنجره command promt دستور زیر را وارد کنید:

ping 1.1.1.1 و بجای اعداد 1 آی پی دوربین مدار بسته خود را وارد کنید

اگر ip دوربین خود را نمی دانید دو راه برای متوجه شدن آن وجود دارد

اول مراجعه به دستگاه NVR و بررسی Ip دوربین ها

دوم نصب نرم افزار مربوط به برند سازنده دوربین مدار بسته تحت شبکه و جستجوی آن از طریق نرم افزار مورد نظر

چنانچه دستور ping در پاسخ مدت زمان رفت و برگشت بسته شبکه تا هر گره از شبکه را نمایش دهد اتصال شبکه آن گره برقرار است.

چنانچه در پاسخ شما عباراتی نظیر destination host unreachable را نمایش دهد باید فکری در مورد اتصال صحیح و سالم بودن دوربین مدار بسته تحت شبکه خود کنید.

مبحث ایراد یابی و تست دوربین مدار بسته تحت شبکه بسیار وسیع می باشد که در مطالب بعدی آن را بطور کامل توضیح خواهیم داد.زیرا با توجه به تنوع پروتکل های ارسال و دریافت تصاویر دوربین مدار بسته نحوه عیب یابی متفوات می باشد.