UTC یا up the coax یک امکان جدید و بسیار کاربردی در دوربین های مدار بسته به شمار می آید که در ادامه در مورد UTC و انواع آن بحث خواهیم کرد.

اما پیش از هر چیزی پیش نیاز این زمینه داشتن اطلاعات کافی در مورد منوی OSD دوربین مدار بسته است.منوی OSD امکاناتی است که بصورت سخت افزاری روی برخی از دوربین های مدار بسته وجود دارد و برخی تنظیمات تصویر دوربین مدار بسته را شامل می شود که کاربر بر اساس نیاز خود می تواند آنها را تغییر دهد.

مهم ترین این گزینه ها به شرح زیر می باشند:

امکان خاموش و روشن کردن WDR & DWDR

امکان تغییر تنظیمات DNR

تغییر تنظیمات BLC

تغییر نوع تکنولوژی تصاویر ارسالی مانند آنالوگ AHD HDCVI و... (بسته به نوع دوربین مدار بسته ممکن است این امکانات وجود نداشته باشد)

تنظیم میزان رنگ ، شدت نور ، کنتراست و ...

با استفاده از گزینه های منوی OSD دوربین مدار بسته می توانیم در شرایط نوری مختلف ، تصاویر دوربین مدار بسته را به بهترین شکل ممکن تنظیم و بهینه سازی کنیم.

و اما UTC چیست و چه کاربردی دارد ؟

برای دسترسی به منوی OSD دستگاه ، جوی استیک منوی OSD روی کابل خود دوربین تعبیه شده است و باید به کابل خود دوربین مدار بسته دسترسی داشته باشید که در نهایت در برخی موارد دسترسی به این کابل بسیار سخت می باشد.تصور کنید در نصب دوربین مداربسته شما در ارتفاع بسیار بالا اقدام به نصب دوربین کرده باشید و نیاز به تنظیمات منوی OSD دوربین دارید.

اما به کمک UTC می توانید مانند تصویر زیر از نزدیک خود DVR و توسط دانگل مخصوص این کار به منوی OSD دوربین مدار بسته دسترسی داشته باشید.

utc در دوربین مدار بسته چیست

در برخی دوربین های مدار بسته جدید این امکان در دوربین مدار بسته و همچنین در خود DVR موجود است که می توانید با کلیک روی منوی UTC به تمام تنظیمات هر دوربین دسترسی داشته باشید.