امروزه سیستم های امنیتی و حفاظتی متفاوتی در دسترس کاربران می باشد.انواع دزدگیر ها ، دستگاه های کنترل دسترسی ، دوربین های مدار بسته ، گیت های تردد ، راهبند های اتوماتیک و ...

اما اینکه بسته به نیاز کاربر برای حفظ امنیت از چه تجهیزاتی باید استفاده کنند کمی چالش بر انگیز است.بسیاری افراد سودجو می خواهند با معرفی تجهیزاتی که کار آمد نیستند ، مشتری را متقاعد کنند که از آنها خرید کنند.اما حقیقت این است که اگر نوع تجهیزات و کارایی آنها به خوبی آنالیز نشود ، هزینه های جانبی زیاد در کنار عدم رضایتمندی پدیدار می شود.

در ادامه به انواع ابزار ها و سیستم های امنیتی و موارد کاربرد آنها اشاره می کنیم تا برای خرید و انتخاب آنها دچار مشکل نشوید و تجهیزاتی را خریداری کنید که هم مطابق نیاز شما به امنیت اماکنتان باشد و هم هزینه منطقی را در ازای دریافت خدمات مناسب بپردازید.

دوربین های مدار بسته:کارایی یک دوربین مدار بسته در جهت اقدامات نظارتی می باشد و در خرید و نحوه راه اندازی ، تعداد دوربین ها،نوع دوربین ها ، برند آنها مسائل زیادی را باید در نظر بگیرید که در ادامه به کلی ترین آنها اشاره می کنیم.

-دوربینهای مدار بسته آنالوگ نوع منسوخ شده ای از تجهیزات نظارتی به شمار می آید که امروزه تبلیغات زیادی مبنی بر فروش پکیج های نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته با قیمت های باور نکردنی صورت می گیرد و دلیل این امر نیز فروش تجهیزات از رده خارج می باشد.در نظر داشته باشید که این دوربین ها تصاویر بسیار بی کیفیتی دارند و با یک آینده نگری جزئی خواهید فهمید که چنانچه پس از مدتی تجهیزات شما آسیب ببیند و یا بخواهید اقدام به اضافه کردن یک دوربین دیگر به سیستم نظارت تصویری خود بکنید ، ممکن است به دلیل منسوخ شدن این دوربین ها براحتی نتوانید تجهیزات آنالوگ را خریداری کنید.

دوربین مدار بسته

-برای نصب دوربین مدار بسته همواره سعی کنید نظرات چندین کارشناس را جویا شوید تا بتوانید تجهیزات مناسب را خریداری کنید.استفاده از تجهیزات دارای کیفیت تصویر پایین باعث می شود تا در صورت بروز مشکل و نیاز به بازبینی فیلم های ظبط شده ، نتوانید تصاویر مطلوبی از اتفاقات رخ داده داشته باشید.

-دوربین مدار بسته تحت شبکه ، گرانترین و با کیفیت ترین نوع دوربین مدار بسته می باشد.چنانچه شما نیاز به کیفیت تصاویر بسیار بالا دارید می توانید از این دوربین ها استفاده کنید.همچنین این دوربین ها برای اماکنی که الزام به استفاده از بستر شبکه برای انتقال تصویر دوربین مداربسته دارند(مسافت بالا،در دسترس بودن شبکه،استفاده چند منظوره و اعمال دسترسی های امنیتی) توصیه می گردند و در برخی موارد نیز پیش می آید که نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه کارایی خاصی ندارد و تنها باعث صرف هزینه بالاتر می شود.

-بستر سازی دوربین مدار بسته از مهم ترین عوامل در نصب آن می باشد و در نظر داشته باشید که بستر مناسب و دارای استانداردهای حفاظتی جهت کابل ها و سایر تجهیزات پیاده سازی شود.در دسترس بودن سیم ها می تواند دست افراد خرابکار را برای اختلال در کار دوربین مدار بسته باز بگذارد.

دزدگیر اماکن نیز از مهم ترین و کاربردی ترین ابزارها جهت حفاظت از اماکن و منزل می باشد.برای خرید دزدگیر اماکن و دزدگیر منزل در نظر داشته باشید که نصب و پیاده سازی و رعایت استانداردها از مهم ترین عواملی هستند که می توانند کارایی این دستگاه را افزایش دهند.در ادامه مهم ترین نکات در مورد نصب و پیاده سازی استاندارد دزدگیر را برای شما بیان می کنیم تا هنگام نصب این تجهیزات به مشکلات بعدی بر نخورید.

دزدگیر اماکن

-قرارگیری صحیح فاصله و محل چشمی ها از مهم ترین نکات در نصب دزدگیر به شمار می رود.اگر چشمی در فاصله دور و یا زاویه نا مناسب قرار گیرد ممکن است در زمان نفوذ سارق،نتواند کارایی صحیح را از خود نشان دهد و در نتیجه امنیت اماکن تامین نگردد.

-نصب آژیر در محلی خارج از دسترس سارق ،زیرا با غیر فعال شدن آژیر تنها بخش فعال سیستم دزدگیر ، قسمت تلفن کننده آن است که ممکن است پیش تر سارق خط تلفن محل مورد نظر را نیز از کار انداخته باشد.

-استفاده از دزدگیر های سیم کارت خور و اتصال همزمان از سیم کارت و خط تلفن برای دزدگیر.این امر جهت حصول اطمینان از تماس دزدگیر و اطلاع از سرقت می باشد.

-نصب دزدگیر در محل مناسب و دور از دسترس و رعایت استانداردهای بستر سازی

-استفاده از تجهیزات دزدگیر درجه یک که دارای بیمه سرقت می باشند.

گیت فروشگاهی از دیگر تجهیزات امنیتی مورد نیاز در فروشگاه ها می باشد که انتخاب نوع گیت و تجهیزات جانبی آن امری بسیار مهم در صرف هزینه معقول می باشد.در کنار این صرف هزینه در نظر داشته باشید که اگر میزان حساسیت گیت بسته به نوع آن کم باشد ممکن است نتواند به درستی وظیفه امنیتی خود را صورت دهد.

گیت فروشگاهی

-در انتخاب تگ ها و لیبل ها دقت کافی را داشته باشد که این متعلقات کیفیت و کارایی مناسب را داشته باشند تا گیت به درستی نسبت به مجاورت آنها حساسیت نشان دهد.

-نوع تکنولوژی گیت نیز بر اساس نیاز باید بطور صحیح انتخاب گردد.متداول ترین نوع گیت ها عبارتند از RF EM AM 

در کنار استفاده از این تجهیزات نیاز به برخی محکم کاری ها در زمینه نفوذ و ورود به اماکن خود دارید.

استفاده از درب ضد سرقت می تواند تا حدود زیادی کار سازق را با مشکل مواجه کند.در انتخاب درب ضد سرقت نیز این مساله را در نظر بگیرید که نوع با کیفیت و دارای قفل های ایمن و کارامد را انتخاب کنید و تنها به خرید درب های ارزان بسنده نکنید.

درب های ضد سرقت بدلیل دارا بودن شاسی ها فلزی و استحکام بالا در مقابل ضربات وارده مقاوت خوبی دارند و از شکستگی و آسیب های نظیر آن تا حدود زیادی در امان هستند.همچنین این درب ها دارای قفل های کامپیوتری هستند که زمان بیشتری را از سارق میگیرند که برخی سارق ها ممکن است ریسک زمان باز کردن این درب ها را به خود ندهند.

درب اتوماتیک نیز برای پارکینگ ها عامل موثری در جلوگیری از سرقت می باشند.این درب ها همانطور که از نامشان پیداست بصورت اتوماتیک و توسط ریموت های مخصوص باز و بسته می شوند و دسترسی توسط کلید را ندارند.همچنین پشت این درب ها را جک هایی که با استحکام بالا نصب شده اند که در مقابل باز شدن توسط ضربه و یا فشار آوردن به درب ایمن هستند.

درب ضد سرقت

هرگز ریموت های این درب ها را در اختیار اشخاص غریبه قرار ندهید و این مورد را در نظر داشته باشید که کپی کردن این ریموت ها ممکن است در کمتر از چند ثانیه صورت بگیرد که این امر می تواند یک تهدید امنیتی بزرگ برای شما محسوب گردد.

در مقالات بعدی در مورد دستگاه حضور و غیاب،برد هوشمند و ویدئو پروژکتور بحث می کنیم.