با پیشرفت بینایی ماشین و هوش مصنوعی در زمینه پردازش تصاویر ،همواره شاهد ظهور امکانات جدیدی در دوربین های مدار بسته هستیم.برخی از این امکانات را پیش تر مورد بحث قرار داده ایم.

امکاناتی از قبیل شمارش هوشمند افراد توسط دوربین مدار بسته ، توانایی دنبال کردن جسم متحرک در کادر تصویر دوربین مدار بسته و بسیاری امکانات دیگر.

اما مورد بحث این مقاله در رابطه با امکان تشخیص حرکات مشکوک در دوربین مدار بسته می باشد.به عنوان مثال در دوربین های مدار بسته نسل جدید هایک ویژن می توان از جابجایی اشیا در کادر تصویر دوربین و یا قرار دادن اشیا جدید مطلع شد.

تشخیص حرکات مشکوک توسط دوربین مدار بسته هوشمند

این قابلیت در مکان هایی که دارای درجه امنیتی بالا هستند مانند فرودگاه ها و سایر اماکن پر تردد کاربرد زیادی دارد.بعنوان مثال برای جلوگیری از خطرات بمب گذاری و خرابکاری و ... می توان کارگذاشتن انواع اشیا و همچنین کیف و سایر اشیا مشکوک را پیگیر کرد.

و اما نسل جدید دوربین های هوشمند چگونه متوجه این اقدامات می شوند؟

زمانی که یک دوربین مدار بسته در محل خاصی نصب می شود ، در برخی اوقات دارای یک کادر تصویر ثابت است.این ثابت بودن کادر تصویر باعث می شود تا دنباله ی فایل تصویر ارسالی توسط دوربین یکسان باشد.

به این معنی که فایل encode شده شما دارای تغییراتی در رنگ بندی و کادر تصویر نمی باشد.زمانی که یک شی بصورت غیر عادی در قیمت تعیین شده قرار میگرد دنباله بیت های تصویر ارسالی دچار تغییرات شده که این امر باعث می شود یک دوربین مدار بسته بتواند حرکات مشکوک را شناسایی کند.

تشخیص حرکات مشکوک توسط دوربین مدار بسته هوشمند

برای بهره بری بهتر از این امکان دوربین های مدار بسته می توانید ناحیه خاصی را برای دوربین تعریف کنید تا در صورت تغییر کادر تصویر در آن قسمت توسط یک آلارم از نتایج آگاه شوید.