در این قسمت قصد داریم تا بطور اجمالی در خصوص نصب ویدئو پروژکتور نکات بسیار مهمی را خاطر نشان کنیم که بدون رعایت آنها نصب ویدئو پروژکتور شما با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواد شد.

فرض ما برای نصب یک دیتا پروژکتور این است که شما قصد دارید تا دستگاه را روی سقف بصورت ثابت پیچ کنید.برای این کار شکا به تجهیزات زیر نیاز دارید:

-کابل vga و یا hdmi به متراژ حداقل 10 متر که برای این امر به هیچ وجه خساست به خرج ندهید و سعی کنید بهتری و با کیفیت ترین کابل موجود را تهیه کنید.

-کابل برق با قطر حداقد 1 میلی متر به متراژ مورد نیاز

-پایه سقفی ویدئو پروژکتور

-مقداری داکت جهت کانال کشی مرتب و منظم و بستر سازی کابل کشی

مهمترین نکته در نصب ویدئو پروژکتور جانمایی محل پیچ شدن دستگاه روی سقف می باشد.در مورد نصب روی سقف دو نکته بسیار مهم را باید در نظر بگیرید:

1-حتما فاصله شما از کادر نمایش کاملا دقیق باشد و خطایی در محاسبه فاصله ی لنز پروژکتور تا کادر نمایش نداشته باشید.

2-لنز ویدئو پروژکتور حتما و حتما و حتما در مرکزیت کادر نمایش قرار داشته باشد.در غیر اینصورت تصویر شما بصورت ذوزنقه در می آید.

برای تعیین فاصله دقیق ویدئو پروژکتور از کادر نمایش چگونه عمل کنیم ؟

برای این کار دو راه وجود دارد:

1-از روی کاتالوگ دستگاه با توجه به سایز کادر نمایش خود اقدام به تعیین فاصله از کادر نمایش کنید که این امر کمی زمان بر است و ممکن است اعداد ذکر شده با سایز کادر نمایش شما ( برد هوشمند ، پرده نمایش و یا تخته وایت برد یا حتی دیوار دارای زمینه سفید و کدر ) هم خوانی نداشته باشد.

2-می توانید لنز دستگاه را روی متوسط میزان بزرگنمایی و فوکوس قرار دهید و پس از روشن کردن دستگاه با فاصله گرفتن از کادر نمایش محل دقیق نصب پروژکتور را محاسبه کنید.

حال که فاصله را دقیقا مشخص کردید باید پایه دستگاه را به سقف پیچ کنید.یک پایه ویدئو پروژکتور متشکل از چندیت قسمت است که برای اتصال آن به دیتا پروژکتور باید پایه خرچنگی را روی دستگاه نصب کنید.

پس از اتصال پایه خرچنگی به پروژکتور می توانید قسمتی که روی سقف پیچ می شود را به آن متصل کنید.و اما در مورد پیچ کردن دستگاه به سقف دقت کامل را داشته باشید که محل پیچ ها و رول پلاگ ها کاملا محکم و سفت باشد.بدلیل سنگین بودن وزن دستگاه ، اگر چنانچه دستگاه در جای خود فیکس و محکم نباشد خطر کنده شدن و سقوط آن از سقف وجود دارد.

با توجه به محل دستگاه اقدام به داکت کشی و کابل کشی کنید.پس از اتصال کابل تصویر دستگاه محل تصویر پروژکتور و میزان بزرگنمایی آن را تنظیم کنید و کلیه پیچ های پایه را در جای خود سفت کنید تا تنظیم دستگاه بهم نریزد.