شاید شما نیز از آن دسته افرادی باشید که قصد داشته باشید برای مشاهده فیلم های با کیفیت ، بجای خرید یک تلویزیون گران قیمت ، قصد خرید یک ویدئو پروژکتور حرفه ای برای سینمای خانگی خود را داشته باشید.استفاده از دیتا پروژکتور های حرفه ای مخصوص سینمای خانگی یک حسن بزرگ دارد و آن هم سایز تصویر بسیار بزرگ آنها در مقابل تلویزیون ها می باشد.به این معنی که حتی بزرگترین تلویزیون ها نیز به لحاظ سایز تصویر توانایی رقابت با ویدئو پروژکتور ها را ندارند.

نصب ویدئو پروژکتور بجای سینمای خانگی می تواند هیجان شما را برای دیدن فیلم بیشتر کند و دقیقا محیط سینما را برای شما بازسازی می کند.برای بهره بری از حد اکثر توان کیفیت تصاویر ویدئو پروژکتور ها نیاز است تا محیطی که پرده نمایش پروژکتور روی آن قرار دارد تاریک باشد و هر چقدر محیط تاریک تر باشد تصوایر پروژکتور واضح تر نمایش داده می شوند.دلیل این امر نیز به تئوری شکست نور و رسیدن نور به چشم مربوط می شود.

تصاویر خروجی از یک ویدئو پروژکتور توسط لامپ و لنز آن روی پرده نمایش داده می شوند و بطور مثال هنگامی که یک لامپ در محیط روشن دارای نور کمی باشد ، نور آن به چشم نمی آید و همان لامپ در تاریکی مطلق ممکن است توانایی روشن کردن کل محیط را داشته باشد.هر چقدر میزان انسی لومن یک دستگاه بیشتر باشد میزان شدت نور خروجی از آن بیشتر است که باعث می شود تا تصاویر آن در محیط های روشن بهتر دیده شوند.

ویدئو پروژکتور های مخصوص سینمای خانگی یک تفاوت بزرگ با سایر دستگاه ها دارند و آن هم رزولوشن تصویر در آنهاست.چنانچه بخواهید برای دیدن فیلم از یک پروژکتور استفاده کنید کمترین رزولوشنی که پیشنهاد می شود خرید ویدئو پروژکتور HD است که می تواند تصاویر را با کیفیت 1280 در 720 نمایش دهد.امروزه کاربران به دنبال بالاترین کیفیت برای فیلم های مورد علاقه شان می گردند و در دسترس ترین رزولوشن برای فیلم های روز دنیا Full HD یا 1080p می باشد.

حال آنکه چنانچه دستگاه شما نتواند این رزولوشن را پشتیبانی کند از دیدن فیلم مورد علاقه تان با بهترین کیفیت ممکن محروم می شوید.پس چنانچه قصد تهیه یک دستگاه برای سینمای خانگی خود را دارید قیمت ویدئو پروژکتور را در فاکتور دوم قرار دهید و بیشتر به دنبال کیفیت تصاویر بهتر باشید.

دستگاه مورد بحث ما مدل VPL-VW665ES برند سونی است که کیفیت تصاویر 4k را پشتیبانی می کند.این دستگاه دارای وزن 30 کیلوگرم بوده و در زمان ارائه به بازار دارای 14000 دلار معادل 45 میلیون تومان قیمت داشته است.این دستگاه دارای 2 عدد پورت HDMI بوده و کنتراست تصویر آن 300000:1 می باشد که رقم بسیار قابل توجهی برای دیئن فیلم به شمار می رود و نیاز دیدن یک فیلم با کیفیت را به خوبی برای شما بر آورده می کند.

در کنار این امکانات نمایش تصویر فوق العاده ، این دستگاه میزان فوکوس بر اساس کادر تصویر را بصورت اتوماتیک انجام می دهد.همچنین قابلیت لنز شیفت دارد که می تواند کانون مرکز تصویر را جابجا کند.قابلیت auto calibration در این دستگاه باعث می شود تا لامپ دستگاه بطور اتوماتیک بالانس رنگ را در مدت زمان های مشخص تغییر دهد.

ساپورت کردن فیلم های بلوری از دیگر امکانات این دیتگاه به شمار می رود که در ویدئوی زیر می توانید دموی کار با این محصول فوق العاده را مشاهده کنید.

resource