در این مقاله قصد داریم تا نکات مهمی را در زمینه خرید برد هوشمند به بازدیدکنندگان محترم سایت ایلیا دیتا خاطر نشان کنیم که خواندن آنها خالی از لطف نخواهد بود.با گسترش استفاده از ابزار برد هوشمند و همچنین استفاده بیشتر مراکز آموزشی از این ابزار دست سودجویان باز شده و محصولات بی کیفیت خود را روانه بازار کرده اند.

هوشمند سازی مدارس گام بسیار مناسبی در تحول روند آموزش به شما می رفت.اما استفاده از تجهیزات هوشمند سازی مدارس آن هم نوع بی کیفیت آنها مدارس و ارگان هایی که از تجهیزات هوشمند بی کیفیت استفاده می کنند را بیشتر دچار مشکلات خواهد کرد تا اینکه باری از دوش آنها بردارد.

از همین رو برد هوشمند ارزان قیمت نیز از محصولاتی است که در طی دو سه سال اخیر سهم فروش خوبی از بازار برد هوشمند را نصیب خود کرده است.مورد بسیار مهم در هنگام خرید برد هوشمند مشخصات فنی و دقیق این برد ها می باشد.تیتر های ذکر شده در ادامه از مهم ترین نکاتی هستند که توسط آن می توانید یک برد با کیفیت را شناسایی کنید

قابلیت نوشتن با وایت برد ؟

آیا بردی که شما می خوهید آن را خریداری کنید قابلیت نوشتن با ماژیک وایت برد را دارد ؟برخی فروشندگان در پاسخ به این سوال جوابهای مطلق نمی دهند و تمامی این پاسخ ها حالت نسبی دارند و شما این اطمینان خاطر را نخواهید داشته که بتوانید با ماژیک روی برد هوشمند خود بنویسید.این در حالی است که برخی فروشندگان نیز صراحتا اعلام می دارند که برد شما قابلیت نوشتن با ماژیک را دارد اما پس از مدت کمی استفاده از آن خواهید دید که سطح برد شما به رنگین کمانی از رنگ های بجا مانده از ماژیک تبدیل خواهد شد.

میزان تاخیر برد ؟

برخی برد های زمان تاخیر بالایی دارند و برخی دیگر دارای تاخیر بسیار ناچیزی هستند.برای این منظور باید بدانید که بردهای ارزان قیمت تاخیر بالایی دارند و ممکن است در هنگام استفاده از آنها کمی نا امید شوید.تاخیر بالای یک برد ناشی از پردازنده داخلی ارزان قیمت آن می باشد که قیمت برد هوشمند را تحت تاثیر مستقیم خود قرار می دهد.

تعداد لمس همزمان ؟

بردهای قدیمی تنها تک لمسی بودند و این ماژول ها امروزه دیگر کاربردی ندارند و منسوخ شده اند.در همین راستا قیمت این برد ها تا حد زیادی کاهش داشته اشت.برد های دو لمسی نیز افت قیمت بالایی داشته اند و امروزه نسل جدید بردها دارای قابلیت 10 لمس همزمان می باشند.

نوع صفحه برد ؟

همه فروشندگان ادعا دارند که برد هایشان ضد ضربه می باشد.گول این تبلیغات را نخورید.زیرا اساس برد هوشمند چیزی ندارد که بخواهد با ضربه آسیب ببیند مگر بردهای مغناطیسی قدیمی که کاملا منسوخ شده اند.

مانند برخی فروشندگان دوربین مداربسته که ادعا دارند دوربین هایشان قابلیت دید در شب را دارد و این در حالی است که نزدیک 95 در صد دوربین های مدار بسته موجود در بازار قابلیت دید در شب را دارند.

اما در مورد صفحه برد باید خاطر نشان کنیم که برد هوشمند سرامیک دارای بالاترین کیفیت در بین صفحه های تولید شده برد ها می باشد و قیمت برد هوشمند با این صفحه ها نیز بالاتر از نوع معمولی می باشد.

مورد مهم دیگر در انتخاب صفحه برد هوشمند میزان انعکاس نور ویدئو پروژکتور در برد می باشد که اگر یک برد هوشمند انعکاس بالایی داشته باشد 

زیرا این صفحه ها به معنای واقعی ضد خش می باشند و می توانند خیال شما را از هر بابتی راحت کنند.بدیهی است برای دریافت این برد ها باید هزینه بالاتری پرداخت کنید.

مساله قابل ذکر در مورد برد های هوشمند ادعای برخی شرکت های داخلی مبنی بر تولید صفر تا صد این برد ها می باشد.تکنولوژی ساخت برد هوشمند در کشور ما وجود ندارد و تمام سازندگان این محصولات تنها صفحه ی آن را تولید می کنند و ماژول های اصلی برد را تماما وارد می کنند که مشتری نباید این ادعای کذب را قبول کند.