در این مقاله قصد داریم تا در مورد برخی اشتباهات رایج در خصوص نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته اشاره کنیم که اغلب نصاب های تازه کار با آن مواجه می شوند.با رعایت این نکات امید به این می رود که بتوانید نصبی بی درد سر داشته باشید و همچنین تصاویر مناسبی را به کارفرما تحویل دهید.

در زیر برخی از مهم ترین اشتباهات رایج را نام می بریم و در ادامه مقاله به بررسی راههای مقابله با آنها و همچنین راههای پیش گیری از آنها می پردازیم.

1- تخمین اشتباه متراژ کابل

2-جانمایی نادرست دوربین مدار بسته

3-وجود نویز در تصاویر

4-قطعی تصاویر بدلایل اشتباهات نصب

در ادامه به بررسی کامل تمام این موارد می پردازیم

-تخمین اشتباه متراژ کابل

در برخی موارد در پروژه های دوربین مدار بسته دیده شده که کابل تصویر بصورت دو تکه در آمده که نتیجه این امر تضعیف سیگنال می باشد.برای اینکه کابل شما بصورت چند تکه در نیاید باید متراژ کابل مورد نیاز از dvr تا دوربین را بطور صحیح محاسبه کنید.اما در برخی موارد دیده شده نصاب پیش از بستر سازی اقدام به بریدن کابل می کند که همین امر ممکن است سبب اشتباه در محاسبه متراژ کابل گردد.

شاید با خود بگویید چگونه بریدن کابل پیش از بستر سازی باعث اشتباه در متراژ کابل می شود؟

تصور کنید برای ارتباط کابل دوربین از طبقه ای به طبقه دیگر و یا از اتاقی به اتاق دیگر نیاز به سوراخکاری بین طبقات و یا اتاقها دارید.اما هنگام سوراخکاری متوجه می شوید که به دلیل برخورد با یک تیر آهن و یا تیرچه بلوک و هر چیز دیگر نمی توانید آن محل را سوارخ کنید.حال تکلیف چیست ؟در این حالت مجبور خواهید شد مسیر کابل کشی را تغییر دهید و این در حالی است که شما کابل خود را پیشایش برش داده اید.

پس در نتیجه اولین مرحله در نصب دوربین مدار بسته باید سوراخکاری و مسیر سازی برای عبور کابل باشد تا در صورت بروز مشکل در یک مسیر و انتخاب مسیر جایگزین دچار مشکل نشوید.

برای محاسبه متراژ کابل دوربین مدار بسته حتما سعی کنید تمامی پیچ و خم ها را در نظر بگیرید و در نهایت از هر سمت نیز حدود دو متر کابل را اضافه تر در نظر بگیرید تا کابل شما چند تکه نشود.

اگر در یک پروژه مجبور به اتصال و اضافه کردن کابل دوربین مدار بسته شدیم این کار را چطور انجام دهیم ؟

راههای مختلفی برای اتصال کابل دوربین مدار بسته وجود دارد.راههای مانند سوکت نری و مادگی BNC ، استفاده از بالن ها و ... اما اگر چنانچه مجبورید دو کابل کواکسیال را بهم اتصال دهید بهترین راه لحیم کردن مغزی کابل و محکم تاباندن قسمت شیلد دو کابل به همدیگر است.زیرا سیگنال تصویر شما از طریق مغزی کابل عبور می کند و قطب منفی این سیگنال نیز شیلد کابل می باشد.برای همین امر مغزی کابل شمکا باید بهترین و قوی ترین اتصال را داشته باشد.

-جانمایی نادرست دوربین مدار بسته

در برخی موارد با توجه به جانمیی غیر اصولی دوربین مدار بسته کادر تصویر مناسبی در اختیار کارفرما قرار نمی گیرد و نتیجه این امر صرف زمان و هزینه مجدد جهت تغییر مکان و نوع دوربین می باشد.پیش از نصب دوربین در یک محل سعی کنید اطلاعات دقیقی از نوع لنز و سنسور تصویر آن داشته باشید تا بدانید که دوربین مدار بسته شما چه فضایی را پوشش می دهد.همچنین قرار گرفتن و تابش مستقیم نور آفتاب در لنز نیز می تواند باعث سفید شدن بخشی از تصویر شود که این امر در جانمایی دوربین مدار بسته باید لحاظ گردد.

در مورد جانمایی صحیح دوربین مدار بسته در مقالات قبلی سایت بسیار بحث کرده ایم که برای این امر می توانید از قسمت مقالات دوربین مدار بسته سایت این مطالب را دنبال کنید.

-وجود نویز در تصاویر

آیا تا به حال به مشکل نویز در تصاویر دوربین مدار بسته برخورد کرده اید ؟ اگر یک نصاب با تجربه هستید حتما با این موارد برخورد کرده اید.وجود نویز دلایل مختلفی دارد و اما اگر نویز دوربین مداربسته بدلایلی از قبیل نویز محیط و نویز ناشی از همجواری کابل برق نباشد تنها دلیل موجه برای نویز می تواند دلیل آن اتصالات تصویر و منبع تغذیه باشد.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص نویز دوربین مدار بسته می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید:

 نویز دوربین مدار بسته

در خصوص اتصالات تصویر نکات زیر را رعایت کنید:

 اگر از سوکت های bnc پرسی استفاده می کنید باید چند نکته را در نظر بگیرید:

1-همیشه از بهترین نوع سوکت استفاده کنید و از سوکت های ارزان قیمت و بی کیفیت استفاده نکنید.

2-آچار پرس شما مهم ترین ابزار کار شما می باشد.پس ادر انتخاب و خرید آن خساست به خرج ندهید و بهترین آن را انتخاب کنید.

3-در پرس کردن سوکت صبر و دقت به خرج دهید و این کار را به اصولی ترین شکل آن انجام دهید.در کانال تلگرام سایت ،ویدئوی آموزش نحوه پرس کردن سوکت به شکل اصولی را را برای علاقمندان قرار داده ایم.

4-از کابل استاندارد و با کیفیت استفاده کنید تا قطر مغزی مطابق با نوع سوکت bnc را داشته باشد و از کابل های بی کیفیت و دارای قطر مغزی کم استفاده نکنید.

اگر از سوکت bnc پیچی استفاده می کنید باید نکات زیر را در نظر بگیرید :

1-استفاده از سوکت های بسیار مرغوب

2-پیچ کردن اصولی مغزی و همچنین پرس کردن محکم شیلد کابل

3-لحیم کردن سوکت های سمت dvr بدلیل امکان جابجایی دستگاه و قطع و وصل تصاویر

-قطعی تصاویر بدلیل اشتباهات نصب

در این مورد نیز باید گفت که مباحثی از قبیل اتصال اشتباه قطب های آداپتور ، قطعی و پارگی کابل در مسیر ، قطعی سوکت های bnc از اشتباهات نصب رایج هستند.اما برخی موارد نیز وجود دارند که باعث قطع تصاویر دوربین مدار بسته می شوند و یکی از آنها سوکت های تغذیه بی کیفیت است.

برای تست این موضوع ابتدا از روشن شدن دوربین مدار بسته توسط تست سنسور مادون قرمز آن اقدام کنید.کافیست تا با دست خود بطور کامل دوربین را پوشانده تا تاریک شده و سنسور IR روشن شود.

 

 

 

 

لینک های سایت:

دوربین مدار بسته

قیمت دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته تحت شبکه

قیمت دوربین مدار بسته تحت شبکه

دوربین مدار بسته بیسیم

دوربین مدار بسته وایرلس

دزدگیر اماکن

قیمت دزدگیر اماکن

دزدگیر منزل

قیمت دزدگیر منزل