برای جلوگیری سرقت از فروشگاه ها و سایز مراکز تجاری ابزار های مختلفی وجود دارد که دوربین مدار بسته یکی از آنهاست.با نصب دوربین مدار بسته در محل هایی مانند فروشگاه ها می توان خطر سرقت اجناس را تا حد بسیار زیادی کاهش داد اما آیا دوربین مدار بسته ابزار کارامد می باشد ؟

در پاسخ به این سوال باید عنوان کرد که چنانچه یک دوربین مداربسته دارای اپراتور مستقیم و ناظر دائمی تصاویر نباشد تنها می توان با چک کردن ویدئو های ضبط شده در روزهای گذشته مراتب سرقت را پیگیری کرد که این امر ایجاد امنیت کامل را سخت می کند و تنها پس از وقوع سرقت و خارج شدن کالا از محل می توان مراتب را متوجه شد.

گیت فروشگاهی ابزاری است که در راستای تکمیل ایجاد امنیت در اماکن استفاده می شود یک دزدگیر فروشگاهی در محل خروج کالا و بیشتر در مقابل درب های خروجی نصب می گردد و از خروج غیر مجاز کالا جلوگیری می کند.

گیت های فروشگاهی به لحاظ تکنولوژی در انواع مختلفی قرار دارند اما در نهایت کارکرد و هدف همه آنها جلوگیری از خروج غیر مجاز کالا می باشد.در نصب گیت فروشگاهی باید این نکته را در نظر داشت که با توجه به نوع تکنولوژی گیت فروشگاهی ، محصول دارای کارایی مناسب را انتخاب کنید تا بتوانید از آن نهایت بهره وری را داشته باشید.

در همین راستا قصد داریم تا یک مقایسه اجمالی ما بین گیت فروشگاهی Rf و  AM داشته باشیم تا با کارکرد و قابلیت های هر کدام آشنا شوید.

گیت های RF و موارد کارکرد و مزایا و معایب آن:

گیت های RF دارای قیمت پایین تری به نسبت نوع AM هستند که این یک نقطه قوت برای این تکنولوژی به حساب می آید.اما این گیت ها در کجاها کاربرد دارند ؟ تگ های این نوع گیت ها دارای انعطاف و حجم کمی هستند که می تواند در فروشگاه های کتاب و برای کالاهایی که قابلیت نفوذ تگ های صدفی را ندارند کاربرد مناسبی داشته باشد.اما تگ های سیستم RF در برخی موارد نیز دارای ضعف هایی هستند.

به عنوان مثال هنگامی که در متریال کالای شما مواد آلومینیوم و یا ورقه هایی که آهن اندود شده اند وجود داشته باشد این تگ ها کمی دچار خطا می شوند که دقت این تکنولوژی را زیر سوال می برد.

گیت فروشگاهی AM و موارد کارکرد و مزایا و معایب آن:

همانطور که اشاره داشتیم قیمت گیت فروشگاهی AM از نوع RF بالاتر است.اما نکته مورد اهمیت در مورد این گیت ها این است که این تکنولوژی در مترایال های فلزی دارای عملکرد و دقت بالاتری می باشد.

برای انتخاب گیت فروشگاهی و نوع تکنولوژی آن عوامل زیادی دخیل هستند که از جمله آنها می توان عرض درب فروشگاه و نوع کالاهای موجود در فروشگاه را بعنوان مهم ترین عوامل در نظر گرفت.