در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی آشنا کنیم.در ادامه با ایلیا دیتا همراه باشید.

درابتدا کمی در مورد کارکرد آنتن مرکزی بحث خواهیم کرد تا بدانید که یک سیستم آنتن مرکزی چگونه کار می کند ؟یک سیستم آنتن مرکزی مولفه های کلی زیر را دارد:

1-آنتن تلویزیون

2-تقویت کننده سیگنال

3-تقسیم کننده سیگنال یا همان اسپلیتر

در بیشتر دستگاه های آنتن مرکزی تقویت سیگنال و تقسیم ان توسط یک دستگاه صورت می گیرد و از تقویت کننده جداگانه استفاده نمی کردد.سیگنال تولید شده توسط آنتن ، بوسیله دستگاه تقویت گردیده و به تمامی واحد ها ارسال می گردد.در نصب آنتن مرکزی از هر واحد یک کابل کواکسیال جداگانه به آنتن مرکزی کشیده می شود و یک کابل نیز از آنتن به ورودی دستگاه آنتن مرکزی کشیده شده است.

عمل تقویت سیگنال نیز توسط دستگاه مرکزی انجام می گیرد و این دستگاه ها برای تقویت سیگنال به برق شهر نیاز دارند.

حال سوال این است که برای اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی چه کاری باید صورت دهیم ؟یک سیستم دوربین مدار بسته دارای یک دستگاه ضبط کننده تصاویر یا همان DVR می باشد.هر دستگاه DVR دارای تعدادی پورت خروجی تصویر می باشد که مهم ترین آنها در اتصال به آنتن مرکزی پورت CVBS یا Video Out می باشد.این پورت دارای خروجی تصاویر آنالوگ می باشد.

در برخی از دستگاه های DVR جدید امروزی این پورت وجود ندارد که برای این امر شما نیاز به یک مبدل VGA به AV دارید که بتوانید سیگنال CVBS را تولید کنید.خروجی cvbs در بیشتر دستگاه های دوربین مدار بسته بیسیم و دوربین مدار بسته تحت شبکه بطور پیش فرض وجود ندارد.

اما آیا می توان خروجی تصاویر آنالوگ را به دستگاه آنتن مرکزی متصل نمود ؟ پاسخ شما خیر است.سیگنال خروجی دستگاه DVR یک سیگنال تصویر می باشد و شما برای اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی نیاز به یک سیگنال رادیویی دارید.از همین رو شما نیار به یک دستگاه مدولاتور رادیویی یا همان RF modulator نیاز دارید تا بتواند سیگنال خروجی دستگاه DVR شما را با سیگنال آنتن مرکزی یکسان کند.

همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید یک RF مدولاتور دارای یک پورت ورودی تصویر AV می باشد و همچنین دارای یک پورت خروجی به آنتن است که باید به ورودی آنتن مرکزی شما متصل گردد.

یک دستگاه آنتن مرکزی نیز دارای چند ورودی سیگنال می باشد که بطور معمول با کلمات uhf و vhf نام گزاری شده اند و در صورت عدم اتصال دستگاه جانبی دیگر پورت VHF آن خالی می باشد.

برای اتصال یک دستگاه DVR به آنتن مرکزی شما باید از خروجی تصویر دستگاه dvr به ورودی دستگاه RF خود یک کابل تصویر را متصل کنید و سپس از خروجی دستگاه RF خود یک کابل به قسمت ورودی VHF آنتن مرکزی متصل نمایید.شکل زیر تمامی اتصالات مورد نیاز شما را نشان می دهد.

نحوه اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی

حال که نصب و اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی را یاد گرفتیم باید ببینیم که این سیستم چه نیازهایی را مرتفع می کند و چه معایبی دارد ؟

یکی از مهم ترین معایب اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی عدم توانایی باز پخش تصاویر است.به این معنی که شما تنها تصویر زنده دوربین مدار بسته را مشاهده می کنید و نمی توانید روی عملکرد دستگاه DVR هیچ دسترسی ای داشته باشید.

عیب بعدی استفاده از این سیستم این است که چنانچه شما دارای سیستم دوربین مدار بسته HD هستید باید گفت که کیفیت تصاویری که از یک انتن مرکزی دریافت می کنید بسیار پایین است و دلیل این امر نیز خروجی CVBS در دستگاه DVR است که کلیه سیگنال های شما را به سیگنال آنالوگ تبدیل می کند.

در کنار این معایب می توان هزینه مناسب و عدم نیاز به بستر سازی مجدد را از مزایای اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی نام برد.

 

لینک های سایت:

دوربین مدار بسته

قیمت دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته تحت شبکه

قیمت دوربین مدار بسته تحت شبکه

دوربین مدار بسته بیسیم

دوربین مدار بسته وایرلس

دزدگیر اماکن

قیمت دزدگیر اماکن

دزدگیر منزل

قیمت دزدگیر منزل