DVR حرفه ای دوربین مدار بسته داهوا

همانطور که می دانید دستگاه های DVR مخصوص رکورد تصاویر دوربین مدار بسته می باشند و هر کدام از آنها دارای امکانات متفاوتی می باشند.اما دستگاهی که قصد داریم در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم یک رکوردر فوق حرفه ای است که تولید کننده آن برند داهوا می باشد.

داهوا در پایان سال 2016 توانست بعنوان چهارمین شرکت تولید کننده تجهیزات نظارتی در دنیا دست یابد.این کمپانی دارای محصولات بسیار گسترده در زمینه هوشمند سازی ساختمان و همچنین سیستم های نظارت تصویری می باشد.

دوربین مدار بسته HDCVI داهوا بعنوان محصولی با کیفیت تصویر مناسب و قیمت منطقی ، محصولی محبوب می باشد که با توجه به کیفیت ساخت بالای آن و ضمانت های معتبر شرکت های داخلی خرید قابل توجهی از سمت مشتریان داخلی داشته است.کیفیت تصویر دوربین مدار بسته HDCVI داهوا در مدل های 2 مگاپیکسلی تقریبا مشابه دوربین مدار بسته تحت شبکه می باشد و قیمت این دوربین ها نیز بسیار پایین تر از دوربین های تحت شبکه هستند که در روند محبوبیت این محصولات بی تاثیر نبوده اند.

دستگاه DVR ای که می خواهیم در مورد امکانات آن بحث کنیم از سری دستگاه های تر کیبی 4 کاره داهوا می باشد که قابلیت های استثنایی و بسیار کاربردی ای را دارد.این دستگاه ها بنام سری pentaBrid شناخته می شوند که توانایی سازگاری با تمام تکنولوژی های دوربین مدار بسته را دارند و می توان دوربین های مدار بسته دارای تکنولوژی های زیر را به راحتی به آن متصل کرد:

-آنالوگ

-HDCVI

-HDTVI

-AHD

-IP یا دوربین مدار بسته تحت شبکه

 

همانطور که مشاهده می کنید این رکوردر فوق حرفه ای تمام تکنولوژی های موجود در بازار را پشتیبانی می کند و می توان از ان بعنوان یک دستگاه همه کاره یاد کرد.

نکته مورد توجه در مورد این دستگاه ها پشتیبانی از دوربین های تحت شبکه تا 64 عدد (بسته به نوع DVR ) و همچنین کیفیت تصویر ضبط 5 مگاپیکسلی آنهاست که در این راستا می توانید دوربین های تحت شبکه تا 12 مگاپیکسل را نیز به راحتی به آنها متصل کنید.

در مورد پروتکل های دوربین تحت شبکه نیز نگران نباشید.این دستگاه ها می توانند با استاندارد ,ONVIF 2.4.1 سازگاری کامل داشته باشند که بیشتر برندهای سازنده دوربین ip را پوشش می دهد.

در مورد سیستم عامل دستگاه های رکوردر داهوا همانطور که می دانید این دستگاه ها از سیستم عامل لینوکس اختصاصی استفاده می کنند و امکانات متفاوتی را به کاربر ارائه می دهند.پردازنده مرکزی این سری از رکوردهای داهوا ، اینتل و با دو هسته مرکزی می باشد که در مورد فرکانس کار آنها اطلاعاتی منتشر نشده است.

نسل جدید DVR حرفه ای دوربین مدار بسته داهوا دارای امکانات و پردازش های هوش مصنوعی جدیدی می باشد که برای اولین بار توسط رکوردرهای دوربین مدار بسته هایک ویژن ارائه شد.امکاناتی مانند شمارش تردد افراد ، دنبال کردن سوژه بصورت اتوماتیک (target tracking) تشخیص چهره و مشاهده ویدئو ها بر اساس چهره افراد ، کنترل تردد از محل های خاص ، تشخیص صدا و بسیاری امکانات دیگر که همگی امکانات فراوانی هستند که با این رکوردر ها ارائه میشوند.

با توجه به طیف وسیع امکانات این رکوردر ها،تنهابرخی از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری مهم آنها را نام می بریم:

-دو عدد پورت lan 10/100/1000 که سرعت بالای اترنت را فراهم می کند.در حقیقت این دستگاه ها دارای دو عدد کارت شبکه می باشند که اتصال دوربین های ip را راحت تر می کند.

-دو عدد پورت HDMI با خروجی 4K

-4 الی 8 عدد پورت Sata و 8 ترابایت به ازای هر هارد دیسک که مجموعا به 64 ترابایت فصای ذخیره سازی می رسد.

-ارتباط صوتی دو طرفه

-پشتیبانی از دوربین های AHD و TVI که پیش تر در رکوردر های داهوا موجود نبودند

-امکان تعریف قوانین حفاظتی متعدد برای نقاط مختلف و همچنین کانال های مختلف(قوانینی مانند منع تردد در نقاط خاص،فیکس کردن برخی اشیا در کادر دوربین و ارسال آلارم در صورت سرقت آنها و ...)

DVR حرفه ای دوربین مدار بسته داهوا

-رابط کاربری تحت وب یا همان Web UI بسیار حرفه ای

DVR حرفه ای دوربین مدار بسته داهوا

-اتصال 64 عدد دوربین مدار بسته تحت شبکه در کنار سایر تکنولوژی ها

-دو عدد پورت USB 2.0  و دو عدد پورت USB 3.0 در مجموع 4 عدد پورت USB

-پورت Esata برای ذخیره سازی جانبی