اگر می خواهید برای منزل خود اقدام خرید و نصب دوربین مدار بسته نمایید پیشنهاد می کنم این مقاله را مطالعه نمایید.در این مقاله سعی شده تا حد امکان نکات کلیدی در خصوص نصب دوربین مدار بسته و همچنین خرید دوربین مدار بسته مناسب را به خریداران محترم خاطر نشان کنیم که با رعایت آنها امید است خرید موفقی داشته باشید.

مرحله اول : انتخاب صحیح تجهیزات

یک مورد را همیشه در نظر داشته باشید : امنیت شما چیزی نیست که بتوان روی آن قیمت گذاشت.پس در تامین امنیت خود هرگز به دنبال کالای ارزان قیمت و بی کیفیت نباشید.

جهت خرید دوربین مدار بسته سعی کنید محصولات برندهای معتبر را خریداری کنید و این تصور را نداشته باشید که محصولات برندهای اصلی گران هستند و برندها تنها پول اسم خود را می گیرند.حدود 3 سال پیش بود که یک مشتری تماس گرفت و اصرار به خرید بهترین برند دوربین مدار بسته را داشت.ما هم به او برند هایک ویژن را پیشنهاد کردیم و با جستجوهایی که خود مشتری در محیط وب صورت داده بود،متقاعد شد که برند معتبری به شمار می رود.

حدود چند ماه پیش بود که پس از گذشت 3 سال جهت انجام خدمات به محل مراجعه کردیم و موردی که مشاهده شد این بود که تصاویر دوربین های نصب شده در پروژه مورد نظر ، عینا همانند روز اول بودند و افت تصویر مشهودی در تصاویر مشاهده نمی شد.

اما در مورد برندهای متفرقه این موارد صدق نمی کند.سنسور های بی کیفیت بکار گرفته شده در دوربین های متفرقه و ارزان قیمت باعث می شوند تا تصاویر این دوربین ها دچار افت کیفیت محسوس شوند و حتی در مورد برخی سنسور ها مانند امنی ویژن در یک زمان خیلی کوتاه شاید حدود 4 الی 5 ماهه تصاویر شما با افت محسوسی مواجه خواهند شد.

تفاوت یک محصول معتبر با محصولات متفرقه در همین جا مشخص می شود.حال منظور ما این نیست که تمامی برندها خوب هستند و تمامی محصولات متفرقه بی کیفیت هستند.اما چنانچه شما محصول با اصالتی را خریداری کنید از سو استفاده فروشندگان تا حد زیادی در امان خواهید بود.در مورد دوربین های متفرقه نیز سعی کنید دوربین های دارای سنسور تصویر سونی را انتخاب کنید که البته بدلیل وجود سنسور های تصویر تقلبی این امر نیز نیاز به بررسی تخصصی تری دارد.

حال چطور یک برند متفرقه را از برند اصلی شناسایی کنیم ؟

1-با مطالعه لیست برندهای جهانی دوربین مدار بسته می توانید با نام برندهای معتبر آشنا شوید.

2-برندهای معتبر مانند بوش ، هایک ویژن ، داهوا ، هانیول ، اکسیس و ... تماما دارای نمایندگان معتبر در داخل کشور هستند که هنگام خرید این محصلات لیبل و یا کارت گارانتی معتبر به شما داده می شود.

3-برندهای متفرقه تعدادشان بی شمار است که با چند جستجوی ساده در اینترنت می توانید از اصالت آنها مطلع شوید.جستجوهایی در مورد خدمات پس از فروش(محصول گارانتی چه شرکتی است ؟) و معتبر بودن شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش و همچنین سایت تولید کننده محصولات که در مورد برندهای غیر معتبر عموما هیچ سایتی برای معرفی محصولات وجود ندارد.

حال که برندهای معتبر را شناسایی کردید باید بدانید که یک دوربین مدار بسته خانگی چه خصوصیاتی باید داشته باشد ؟

در مورد نصب دوربین مدار بسته در منزل باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای چه هدفی اقدام به نصب دوربین مدار بسته می نمایید ؟ امنیت اولویت اول است یا نظارت ؟

در مورد کیفیت تصویر دوربین مدار بسته منزل می توان گفت که دوربین های 2 مگاپیکسلی برند های معتبر ، دارای کیفیت مناسب هستند که نیاز کاربر را کاملا برطرف خواهند کرد و نیاز به خرید دوربین مدار بسته گرانتر نمی باشد.در مورد فرم بدنه دوربین مدار بسته نیز همانطور که می دانید برای محیط های داخلی دوربین های دام و برای محیط های خارجی دوربین های مدار بسته بولت توصیه می گردند.

مرحله دوم انتخاب مجری نصب دوربین مدار بسته معتبر

حال که تجهیزات مناسب خود را انتخاب کردید باید در مورد مجری حرفه ای نصب دوربین مدار بسته بررسی های جدید را انجام دهید و کار نصب دوربین حفاظتی منزل خود را به افراد نا معتبر واگذار نکنید.مخصوصا اگر بخواهید روی دوربین های خود انتقال تصویر انجام دهید که ممکن است از این موارد سو استفاده نیز شود.

برای انتخاب یک مجری همیشه به شرکت هایی مراجعه کنید که دفتر فیزیکی و یا فروشگاه معتبری دارند و همچنین رزومه آنها در زمینه نصب دوربین قوی باشد.زیرا افراد متفرقه ممکن است دارای دانش و تجربه کافی در این زمینه نباشند و همچنین در اجرای کار شما ممکن است مشکلات عدیده ای از قبیل بستر سازی و کابل کشی نامناسب، آسیب به سایر بخش های منزل در حین سوراخکاری و بستر سازی و بسیاری مواردی که تنها از افراد بی تجربه بر می اید، گریبان گیرتان شود.

یک مجری معتبر هنگام بازدید از محل شما مشاوره های منطقی و صحیحی به شما ارائه می دهد و در نصب و جانمایی دوربین مداربسته بصورت کاملا اصولی عمل می نماید.

هنگام نصب دوربین مدار بسته در محیط هایی که تنوع نور شدیدی دارند  باید این نکته در نظر گرفته شود که حدالامکان دوربین شما پشت به نور آفتاب نصب شود و این قبیل مواردی هستند که یک نصاب دوربین مدار بسته حرفه ای می تواند شما را در انجام هر چه بهتر پروژه تان یاری کند.

 لیست قیمت دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته وایرلس

دوربین مدار بسته بیسیم

دوربین مدار بسته تحت شبکه