در این مقاله قصد داریم تا در مورد ویدئو پروژکتور اپسون مدل x31 بحث کنیم و ضمن بررسی امکانات این دستگاه در مورد برند epson نیز کمی صحبت کنیم.
epson از برند های مطرح در زمینه ارائه انواع ویدئو پروژکتور به حساب می آید و برخی نو آوری ها در ویدئو پروژکتور ها برای اولین بار در محصولات این کمپانی دیده شدند.امکاناتی از قبیل انتقال تصویر به چپ و راست که باعث می شد چنانچه لنز ویدئو پروژکتور در مرکز کادر نمایش قرار نمی گرفت بتوان تصویر را بصورت یک طرفه نیز keystone داد تا تصویری کاملا تراز بدست بیاید.
ویدئو پروژکتور اپسون x31 دستگاهی با امکانات فراوان می باشد که می تواند برای انواع کاربری مناسب باشد.فناوری ساخت این پروژکتور ۳lcd می باشد و از این رو دارای تصاویری روشن بهمراه رنگ های طبیعی می باشد.این دستگاه ۳۲۰۰ انسی لومنی می تواند به کمک نسل جدید ۳lcd رنگ های بسیار زنده در کنار شدت نور بسیار مناسب را تولید می کند که هنگام مقایسه تصاویر آن با دیگر پروژکتور های هم رده خواهید دید که ویدئو پروژکتور اپسون برتری دارد.
اما نکته قابل توجه در مورد این دستگاه دارا بودن iprojection اختصاصی برای epson می باشد و شما می توانید دستگاه ios و یا اندرویدی خود را بصورت وایرلس به آن متصل کنید.برای استفاده از این امکان شما نیاز به یک دانگل وای فای دارید تا بتوانید با استاندارد ۸۰۲٫۱۱ تصاویر را با کیفیت و سرعت قابل توجهی برای پروژکتور خود ارسال کنید.لامپ ویدئو پروژکتور مورد بحث ما توان ۲۰۰ وات را مصرف می کند و این مدل دارای وزن ۲٫۳ کیلوگرم می باشد که برای حمل شما را زیاد به زحمت نخواهد انداخت.
مقادیر ذکر شده برای طول عمر لمپ دستگاه اعداد ۵۰۰۰ و ۱۰۰۰۰ بترتیب برای حالت پر نور و حالت کم مصرف قید شده اند که بنظر می رسد برای حالت کم مصرف کمی اغراق شده باشد.
ویدئو پروژکتور اپسون x31 پورتها و امکانات
 همانطور که در تصویر بالا مشاهد می کنید این دستگاه دارای پورتهای  VGA in,S-Video,Av in,Audio in ,HDMI,USB 2.0 می باشد که در استفاده با آن کمبودی را احساس نخواهید کرد.