بیشتر مشکلاتی که در زمینه راه اندازی سیستم های نظارت تصویری و دوربین مدار بسته بوجود می آیند مرب,ط به اشتباهات شخص نصاب در زمینه نصب دوربین های مدار بسته می باشد.
نکاتی از قبیل جانمایی نادرست و عدم دانش کافی در زمینه مشخصات فنی دوربین مدار بسته ، کابل کشی غیر اصولی ، بستر سازی نامناسب و ساتفاده از تجهیزات ناکارآمد می توانند باعث بروز ایرادات بسیار در یک پروژه دوربین مدار بسته شوند و در نتیجه نارضایتی مشتری را پدید می آورند که از مهم ترین دلایل نابودی یک کسب و کار می باشد.
اگر شما یک نصاب دوربین مدار بسته هستید باید این نکته را در نظر داشته باشید که باید دانش خود را در زمینه راه اندازی سیستم های دوربین مدار بسته روز به روز افزایش دهید هرگز یادگیری خود را در این زمینه متوقف نکنید.
برای افزایش دانش خود روزانه سعی کنید مقالات فنی در زمینه کاری خود را مطالعه کنید و از تجهیزات جدید و قابلیت های آنها به خوبی مطلع باشید.عضویت در گروه تلگرام دوربین مدار بسته و کانال های آموزشی دوربین مدار بسته معتبر به شما کمک می کند که همواره تجربیات دیگران را در پروژه های خود استفاده کنید و بتوانید هر پروژه ای را به بهترین شکل ممکن و به صحیح ترین حالت آن انجام دهید.
اگر برای یک پروژه مدل و برند خاصی را انتخاب می کنید حتما از خصوصیات و نقاط ضعف و قدرت محصول پیشنهادی خود اطلاعات کافی را در اختیار داشته باشید تا بتوانید مطابق شرایط محیطی و نیازهای کارفرما محصول خاصی را به او پیشنهاد دهید.
در ادامه به بررسی برخی مشکلات بوجود آمده پس از نصب دوربین مدار بسته می پردازیم که مطالعه آنها خالی از لطف نخواهد بود.با ایلیا دیتا سایت نیازمندیهای رایگان سیستم های حفاظتی و امنیتی همراه باشید.

تابش نور IR دوربین مدار بسته در قسمتی از تصویر و تاریک ماندن قسمتی دیگر :


در برخی موارد شخص نصاب با تنظیم دوربین مدار بسته در روز کادر مناسبی را تحویل کارفرما می دهد اما هنگام شب و با روشن شدن دید در شب دوربین مدار بسته ، می بینیم که نور IR روی قسمتی از تصویر که نزدیک دیوار و یا شی خارجی دیگر که در مجاورت دوربین قرار دارد می تابد و قسمت دیگری از کادر تصویر شما کاملا سیاه نمایش داده می شود و باعث می شود تا دید در شب دوربین شما کارایی لازم را نداشته باشید.برای تنظیم دید در شب دوربین خود باید این نکته را در نظر بگیرید که LED های IR بطور یکسان به کل تصویر شما بتابند و اگر دیوار و یا شی دیگری در نزدیکی دوربین مدار بسته قرار دارد باید کادر تصویر خود را طوری تنظیم کنید که از آن فاصله داشته باشد.
همچنین در برخی موارد ممکن است وجود اشیاء براق در تصویر شما باعث بازتاب نور IR شود که اگر امکان جابجایی آن شی را ندارید ناچارید جانمایی دوربین مدار بسته خود را عوض کنید.
برخی مواقع نیز نصب غیر اصولی و در نظر نگرفتن زاویه تابش IR باعث می شود تا هیچ نوری از IR به اشیاء داخل کادر تصویر نرسد و طبیعتا تصویر شما کاملا سیاه باشد.در این موارد باید زاویه دوربین را تغییر داده تا IR آن مستقیما به کادر تصویر بتابد.

حرکت نویز بصورت روان و بصورت خط های در هم ریخته روی تصاویر و یا حرکت حاله ای تصویر:


نویز در تصاویر دوربین مدار بسته دلایل مختلفی دارد.برای رفع نویز دوربین مدار بسته باید نوع آن را شناسایی کنید تا بتوانید راهکار مناسبی برای رفع آن در نظر بگیرید.اما نویزهایی که بصورت حرکت در روی می باشند به علت مجاروت کابل تصویر شما با منابع الکتریسیته است و این جریان الکتریکی باعث نویز در تصاویر دوربین مدار بسته شما می شود.
برای حل این مشکل باید کابل های خود را از منابع الکتریکی و کابل های برق فشار قوی و یا برق های سه فازی که میزان آمپر مصرفی بالایی دارند دور کنید.همچنین ممکن است در برخی پروژه ها امکان کابل کشی از مسیر دیگری وجود نداشته باشد که در این موارد باید ضمن استفاده از کابل های کواکسیال دابل شیلد و دابل فویل ، کابل های خود را داخل لوله فلکسیبل قرار دهید تا میزان نویز کمتری را متحمل شوند.


تنوع نور در محیط و سفید شدن قسمتی از تصویر :


در هر محیطی که لنز دوربین مدار بسته بسمت پنجره ، درب ورودی و یا هر محیطی که نور آفتاب و یا تنوع نور بسیار زیاد وجود دارد قرار گیرد ، باعث می شود تا دقیقا در محلی که درب ورودی قرار دارد ، قسمتی از تصویر بصورت کاملا سفید در بیاید و در این موارد تنها راه شما استفاده از دوربین WDR می باشد.
اگر نمی توانید از دوربین WDR استفاده کنید ناچارید دوربین را جابجا کنید و آن را پشت به نور قرار دهید.
استفاده از منبع تغذیه بی کیفیت و قطعی تصاویر و نویز در دوربین های مدار بسته
اینکه شما از چه ترانسی برای تامین برق دوربین مدار بسته استفاده می کنید بسیار مهم است.
اگر می خواهید آداپتور را در مجاورت دوربین مدار بسته قرار دهید باید در نظر داشته باشید که برق 220 ولتی که شما تا نزدیکی دوربین مدار بسته می کشید چه میزان بار مصرفی دارد ؟
قطر کابل شما چیست و اینکه آیا از کابل استفاده کرده اید یا سیم برق ؟
اگر خود این کابل برق دارای آمپر مصرفی بالایی باشد می تواند ایجاد نویز کند.همچنین آداپتوری که در مجاورت دوربین استفاده می کنید نیز باید دارای کیفیت بسیار بالایی باشد و آداپتورهای بی کیفیت می توانند باعث افت تصویر ، نویز و همچنین قطع و وصل تصاویر شوند.


چنانچه شما منبع تغذیه خود را در کنار دستگاه DVR قرار می دهید باید نکات زیر را در نظر بگیرید:
1-طول و قطر کابلی که برق 12 ولت دوربین را از آن می گیرید بسیار مهم است.زیرا در طول مسیر ممکن است افت ولتاژ داشته باشید و همین امر سبب افت کیفیت تصویر و همچنین قطع و وصل تصویر شود.ضمنا افت ولتاژ بیش از حد می تواند باعث آسیب رساندن به خود دوربین نیز بشود.سطح مقطع سیم و کابل نیز عامل بسیار مهمی است که می تواند باعث افت ولتاژ در کابل کشی شما شود.برای مسیر های طولانی باید میزان افت ولتاژ در کابل برق را محاسبه کنید تا بتوانید قطر کابل خود را به درستی انتخاب کنید و افت ولتاژ نداشته باشید.
2-از منبع تغذیه بسیار با کیفیت برای این نوع کابل کشی استفاده کنید.اگر شما برای طول مسیر های زیاد اقدام به استفاده از آداپتورهای معمولی در کنار دستگاه DVR کنید ، فشار زیادی به آداپتور وارد کرده اید و اگر آداپتور شما مرغوب نباشد ممکن است در مدت کوتاهی آسیب ببیند.منبع تغذیه مرکزی صنعتی دقیقا برای همین امر طراحی شده اند و می توانند تا مسافت های زیاد در صورت مناسب بودن قطر کابل شما ، برق 12 ولت مورد نیاز برای دوربین مدار بسته را تامین کنند.

جانمایی نا صحیح و عدم پوشش کادر تصویر مناسب :

استفاده از لنرهای نامناسب برای دوربین های مدار بسته باعث می شود تا در نصب دوربین مدار بسته نتوان کادر تصویر مناسب را پوشش داد.برای این منظور شما باید میزان فاصله قرار گیری دوربین از کادر نمایش ، طول و عرض کادر نمایش و همچنین میزان وضوح مورد نیاز تصاویر را به خوبی در نظر بگیرید تا بتوانید تصاویر مناسبی را دریافت کنید.
با محاسبه دقیق لنر دوربین مدار بسته می توانید کادر تصویر مناسبی را پوشش دهید و همچنین برای خواندن پلاک و ... نیز باید دوربین را در فصله بسیار کمی از خودرو نصب کنید تا بتواند تصویر پلاک را به خوبی دریافت کند.

لینک های سایت:

لینک های سایت:

دوربین مدار بسته

قیمت دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته تحت شبکه

قیمت دوربین مدار بسته تحت شبکه

دوربین مدار بسته بیسیم

دوربین مدار بسته وایرلس

دزدگیر اماکن

قیمت دزدگیر اماکن

دزدگیر منزل

قیمت دزدگیر منزل