در حالی که کمپانی داهوا با ارائه HDCVI 3.0 امکانات بسیاری رو برای دوربین های مدار بسته HD آنالوگ ارائه کرد ، هایک ویژن نیز همواره در حال رقابت با داهوا بوده و این دو کمپانی همگام و پیشرو در ارائه امکانات جدید در دوربین های مدار بسته HD  آنالوگ عمل می کنند.
دوربین مدار بسته هایک ویژن در نسل جدید HDTVI که به HDTVI 4.0 معروف هستند امکانات قوق العاده ای را ارئه کرده است که مهم ترین آنها را می توان به ارائه تصاویر 4K با نرخ 15 فریم و طول انتقال تصویر 500 متر بر بستر کال کواکسیال اشاره کرد.
همانطور که می دانید Techpoint ارائه کننده تکنولوژی HDTVI بود و همواره در حال بهبود کیفیت تصویر و انکودینگ و دکدینگ این استاندارد ارائه تصاویر می باشد.
طبق ادعای techpoint پهنای باند HDTVI 4.0 به نسبت نسل سوم آن حدودا دو برابر افزایش داشته و ارسال تصاویر 4k  با نرخ 15 فریم در ثانیه میسر گردیده است.این در حالی است که در نسل قبل ارسال تصاویر با روزلوشن ، تنها با 7 فریم در ثانیه امکان پذیر بود و این در حالی است که این استاندارد تصاویر با کیفیت 4 مکاپیکسل با کیفیت 15 فریم میسر بود و همین کیفیت در نسل جدید با 30 فریم امکان پذیر می باشد.
یکی از مزیت های دیگر این تکنولوژی سازگاری آن با تمام نسل های قبل می باشد و تمام رزولوشن های قبلی توسط این نسل قابل پشتیبانی هستند و همچنین تمام تکنولوژی های AHD و HDCVI نیز با آن سازگار هستند.
دوربین مدار بسته آنالوگ HD در حال سازگاری بسیار نزدیک باهم قرار دارند و نسل جدید DVR های AHD نیز از تمام تکنولوژی های موجود در بازار پشتیبانی می کنند.داهوا نیز در DVR های جدید pentabrid خود از دوربین های ارائه شده توسط سایر تکنولوژی ها پشتیبانی می کند و مانند آنچه در دوربین های تحت شبکه اتفاق افتاد و پروتکل یکپارچه OnVif جهت یکپارچه سازی انتقال تصاویر دوربین تحت شبکه برندهای مختلف ارائه گردید ، نسل های جدید چیپست های دوربین آنالوگ HD نیز در حال بهبود سازگاری با همدیگر هستند.
با ارائه روزولوشن 4k توسط داهوا و هایک ویژن ، رقابت مابین دوربین های آنالوگ HD و دوربین مدار بسته تحت شبکه تنگاتنگ تر خواهد شد و سازندگان دوربین های تحت شبکه با روزولوشن بالا نیز باید فکری به حال انتقال اطلاعات با طول کابل بیشتر در بستر شبکه های کامپیوتری کنند.
در همین راستا کمپانی دوربین مدار بسته یونی ویو در آخرین نسل دوربین های خود امکان استفاده از کابل شبکه تا متراژ 200 متر برای هر دوربین مدار بسته را فراهم نموده است که می تواند از طریق PoE نیز تغذیه گردد.