شاید شما نیز روی برخی از دوربین های مدار بسته کلمه 4in1 را مشاهده کرده باشید و از خود پرسیده باشید که این کلمه به چه معنی می باشد ؟

دوربین های مدار بسته نسل جدید دارای سنسور های Cmos  و برد های galaxy core می توانند در 4 حالت زیر سیگنال تصاویر را ارسال کنند.

1-ارسال سیگنال دوربین مدار بسته آنالوگ روی حالت CVBS

2-ارسال سیگنال دوربین مدار بسته HDCVI تکنولوژی ارسال تصویر کمپانی دوربین مدار بسته داهوا

3-ارسال سیگنال دوربین مدار بسته HDTVI  اکثر دوربین های کمپانی دوربین مدار بسته هایک ویژن

4-ارسال سیگنال تصویر دوربین مدار بسته AHD که یک تکنولوژی کد باز است و می تواند با تمام دستگاه ها سازگار باشد.

تغییر بین این 4 حالت با نگه داشتن کلید OSD روی کابل دوربین مدار بسته صورت می گیرد و هر یک از 4 جهت در جوی استیک دوربین مدار بسته روی یک تکنولوژی خاصی سوئیچ می کند.

با نگه داشتن کلید OSD منو روی دوربین مدار بسته دقیقا چه اتفاقی می افتد ؟ هنگامی که شما دوربین مدار بسته خود را روی حالت یک تکنولوژی خاص سوئیچ می کنید در واقع ارسال سیگنال تصویر روی کابل بر اساس استاندارد تکنولوژی مورد نظر تغییر پیدا می کند.بعنوان مثال اکثر دوربین های مدار بسته AHD دارای انکودر و دیکودر های Nextchip می باشند.هنگامی که نور محیط توسط لنز به سنسور تصویر می رسد و توسط چیپست پردازنده تصویر به سیگنال های تصویر تبدیل می شود ، نوع این سیگنال با توجه به تکنولوژی های مختلف متفاوت می باشد.بعنوان مثال اگر دوربین مدار بسته HDCVI  را به دستگاه های رکوردر AHD  متصل کنید تصاویر نا مشخصی را دریافت می کنید.این در حالی است که هنگامی که شما روی حالت تکنولوژی خاصی سوئیچ می کنید نوع ارسال سیگنال بطور کاملا سازگار با تکنولوژی مورد نظر تغییر می یابد.

تکنولوژی های AHD و HDTVI بصورت کد بتز می باشند و هنگامی که دیکودر داخلی این دوربین ها اقدام به رمز گزاری سیگنال می کند ، الگوریتم ارسال و دریافت سیگنال تکنولوژی های متفاوت در چیپست مرکزی دوربین های چهار کاره قرار داده شده است و به راحتی می توان نوع سیگنال ارسالی را تغییر داد.

حال شاید با خود بگویید که این تکنولوژی مزیت های بسیار زیادی دارد و از این پس بجای خرید دوربین های برند های مختلف تنها دوربین های مدار بسته با PCB های Galaxy Core را تهیه کنیم.

در خرید این دوربین ها موارد زیادی دخیل هستند که از جمله مهم ترین آنها می توان به کیفیت سنسور تصویر و نوع لنز و pcb بکار رفته در این دوربین ها اشاره کرد و چنانجه یک دوربین مدار بسته ارزان قیمت دارای سنسورهای تصویر با درجه کیفی پایین باشد عمر بسیار پایینی خواهد داشت و نمی تواند جوابگوی نیاز کاربر باشد.حال اینکه هنگامی که یک دوربین مدار بسته دارای کیفیت تصویر و عمر سنسور تصویر پایین باشد دیگر دارا بودن مزیت  4 کاره بودن به هیچ وجه به چشم نمی آید.

سازگاری تکنولوژی های دوربین مدار بسته با یکدیگر اقدامی است که می تواند برای سازگاری و بهبود انواع دوربین های مدار بسته آنالوگ HD که از بستر کابل کواکسیال استفاده می کنند به شمار می آید و امروزه دستگاه های رکوردر برندهای معتبر مانند داهوا و هایک ویژن ، دارای قابلیت سازگاری با تمام انواع دوربین مدار بسته ، حتی دوربین مدار بسته تحت شبکه را دارند.

دستگاه های دی وی آر چهار کاره نیز جهت سازگاری با انواع دوربین های مدار بسته طراحی و توسعه یافته اند که برای خرید آنها نیز مهم ترین عامل میزان رزولوشن ضبط و نرخ فریم آنها می باشد که دو عامل بسیار مهم در خرید دستگاه دی وی آر به شمار می رود و همچنین پردازنده مرکزی که امروزه محبوب ترین آنها چیپست HiSilicon می باشد که از توان عملیاتی و دوام بیشتری به نسبت سایر چیپست ها برخوردارند.