هایک ویژن در تاریخ دوم مارچ سال جاری سری جدید محصولات دوربین مدار بسته تحت شبکه خود را با نسل سوم استاندارد easy ip ارائه داد و این تکنولوژی جدید با خود دستاوردهای بسیار مفیدی به همراه داشته است که در ادامه به بررسی مهم ترین آنها می پردازیم.

دوربین مدار بسته هایک ویژن در نسل جدید این تکنولوژی از کدک h265+ استفاده کرده است و بنا به ادعای سازنده h265+ می تواند داده ها را تا 50 در صد بیشتر از h265 فشرده سازی کند که رقم بسیار قابل توجهی می باشد.
از ویژگی های این بهبود کد گزاری را می توان نیاز به فضای ذخیره سازی کمتر ،ارائه تصاویر با کیفیت بالاتر ، بهبود قابلیت های تحلیل تصویر (توابع VCA) و استفاده راحت تر را اشاره کرد.
در معرفی نسل جدید دوربین های مدار بسته هایک ویژن ویژگی های بسیار کلیدی از جمله نصب و راه اندازی بسیار راحت ، پشتیبانی و ارائه رزولوشن 4K و ماندگاری بالاتر را اشاره کرد که در ادامه به توضیح هر کدام از این بخش خا می پردازیم.


کدک هوشمند h256+


هایک ویژن در معرفی این کدک ادعا داشته است که با ارائه بهبود هایی در الگوریتم های ذخیره سازی h265 باعث شده تا فضای ذخیره سازی داده های دوربین های مدار بسته هایک ویژن که از این تکنولوژی استفاده می کنند به میزان 50 در صد کمتر از دوربین هایی باشد که از تکنولوژی h265 استفاده می کنند.هایک ویژن راه دست یابی به این مهم را با آرشیو کردن المانهای غیر ضروری در کادر تصویر دوربین مدار بسته ، مانند پس زمینه های ثابت ، اشیائی که دارای حرکت ثابت می باشند (مانند آونگ ساعت ) و تاثیر نویز در زمان شب و تاریکی صورت داده است که می تواند حجم داده های مورد نیاز برای ذخیره سازی تصاویر دوربین مدار بسته را به میزان بسیار قابل توجهی کاهش دهد که باعث کاهش چشمگیرهزینه های ذخیره سازی داده ها برای کاربر می شود.

رزولوشن 4K

در سری دوربین های مدار بسته تحت شبکه دارای تکنولوژی Easy Ip 3.0 ارائه رزولوشن تصویر 4k امکان پذیر گردیده است و کاربران می توانند از تصاویر 4k با رزولوشن بسیار بالا لذت ببرند و همچنین میزان ذخیره سازی اطلاعات و فضای مورد نیاز برای ذخیره سازی داده ها به میزان بسیار قابل توجهی کاهش یابد.
نسل جدید این دوربین ها دارای WDR واقعی تا 120 دسیبل هستند و می توانند در شرایط نوری مختلف تصاویر را به بهترین شکل ممکن بازسازی بکنند.
هایک ویژن در این سری از دوربین های مدار بسته تکنولوژی dark fighter را به کار گرفته است و در توضیح مختصر این تکنولوژی باید بگوییم که ارائه تصاویر رنگی با رسیدن کمترین میزان نور به دوربین مدار بسته ممکن می باشد.


بهبود در توابع VCA


با ارئه تصاویر با کیفیت تر به همراه کدک هوشمند اختصاصی هایک ویژن ، دقت در عملکرد توابع VCA به میزان بسیار قابل توجهی افزایش یافته و این توابع پردازش تصویر به میزان بسیار قابل قبولی دارای بهبود عملکرد خواهند بود.


پایداری بالاتر و استفاده راحت تر


بیشتر دوربین های ارائه شده در این تکنولوژی دارای مقاوت قابل توجهی در برابر خاک و آب می باشند و اکثریت آنها دارای استاندارد ip67 هستند.همچنین هایک ویژن در این سری از دوربین های تحت شبکه قابلیت PoE را بهبود بخشیده است و متراژ نهایی ارسال داده های دوربین مدار بسته تحت شبکه را به 300 متر افزایش داده است که می تواند یک تغییر بسیار چشمگیر باشد