اخیرا هایک ویژن نسل چهارم تکنولوژی turbo HD خود را معرفی کرد که در مقالات قبلی به توضیحات اجمالی در خصوص این تکنولوژی و وِیژگیهای آن پرداختیم.در این مقاله نیز امکانات جدید معرفی شده توسط هایک ویژن را بررسی خواهیم کرد.

همانطور که در مقالات قبل گفتیم نسل جدید دوربین مدار بسته هایک ویژن می توانند در نور بسیار کم نیز تصاویر شفاف و مناسبی تولید کنند و همین امر بر محبوبیت این دوربین ها می افزاید.تکنولوژی dark fighter اولین بار روی دوربین مدار بسته تحت شبکه هایک ویژن بکار گرفته شد و اکنون این تکنولوژی روی دوربین های آنالوگ HD که از کابل کواکسیال استفاده می کنند نیز وجود دارد.به کمک این تکنولوژی تصاویر در نور بسیار کم نیز دارای شفافیت بالا و بصورت رنگی نمایش داده می شوند.
اکنون نسل جدید می تواند تصاویر را تا رزولوشن 8 مگاپیکسل ارائه دهد و همچنان کمپانی دوربین مدار بسته هایک ویژن در حال بهبود این تکنولوژی در نرخ فریم و حداکثر رزولوشن را دارد.خروجی تصاویر این دستگاه هاUHD  یا 4K می باشد و همانطور که می دانید این کیفیت معادل 4 برابر Full HD است که در نسل های قبلی پشتیبانی می شد.

تکنولوژی فوق از میزان فشرده سازی Encoding بسیار بالاتری به نسبت نسل قبل استفاده می کند و همین امر باعث می شود تا پهانی باند در حالت عادی روی کابل کواکسیال پایین بیاید و بتوان تصاویر با رزولوشن بسیار بالاتری روی کابل کواکسیال ارسال کرد.کدک جدید h265+ که پیش تر ها به بررسی کلی آن پرداختیم می تواند پهنای باند فضای ذخیره سازی داده ها توسط دوربین مدار بسته را بسیار کاهش دهد و در عین حال تصاویر را با بالاترین کیفیت ممکن ذخیره کند.

کمپانی هایک ویژن زمان ارائه این محصولات را در نیمه دوم 2017 تخمین زده است و این محصولات از این تاریخ می توانند وارد سبد خرید کاربران دوربین مدار بسته قرار گیرند.
 

استفاده از PoC یا همان Power on Coaxial


پیش تر در مورد PoE بحث کردیم.هر دوربین مداربسته تحت شبکه که از این تکنولوژی استفاده می کند می تواند توسط کابل شبکه تغذیه شود و چنانچه در سمت NVR شما از سوئیچ های شبکه دارای قابلیت PoE استفاده کنید می توانید بدون نیاز به منبع تغذیه جداگانه دوربین مدار بسته را روشن کنید.
اکنون این قابلیت در دوربین های مدار بسته ای که از بستر کابل کواکسیال استفاده می کنند نیز فراهم گردیده است.دوربین مدار بسته داهوا اولین کمپانی ای بود که این تکنولوژی را معرفی کرد و اکنون هایک ویژن نیز در حال معرفی این تکنولوژی در دوربین های مدار بسته خود که بر بستر کابل کواکسیال می باشند ، است.

سایر امکانات رکوردرهای این دوربین های مدار بسته را می توان به تقویت توابع VCA و همچنین پشتیبانی از دوربین های مدار بسته ahd و سایز تکنولوژی های دوربین مدار بسته آنالوگ HD اشاره کرد.