در این مقاله به بررسی مهم ترین مشکلات کاربران در استفاده از برد هوشمند می پردازیم.این مشکلات باعث می شوند تا کاربران نتوانند به درستی از برد هوشمند استفاده کنند و همچنین باعث شود تا حس کنند که این برد ها هیچ کارایی ای برای کاربر ندارند و تنها باعث می شوند تا ضمن کندی عملکرد شما ، این بردها دست و پاگیر شوند.

اما باید در اینجا بگوییم که برد هوشمند با کیفیت و دارای صفحه سرامیک استیل هیچ مانعی در کارکرد ندارد و باید گفت که این محصولات نه تنها دست و پا گیر نیستند بلکه باعث می شوند تا باری از دوش شما برداشته شود.در بیشتر موارد استفاده نادرست از برد هوشمند در کنار نا آگاهی های کاربر باعث می شود تا کاربران حس کنند خود برد هوشمند مشکل دارد.

بعنوان مثال دیده شده که دبیری ادعا داشته که برد هوشمند به درستی کار نمی کند و هنگام مراجعه به مشاهده شده است که تخته پاک کن مغناطیسی روی برد چسبیده ایت و اجازه نمی دهد تا ماژول های IR همدیگر را ببینند.

مورد بعدی این است که هنگام لمس برد هوشمد دبیر دست خود را بصورت عمودی روی صفحه برد قرار نمی دهد و پیش از برخورد انگشت با صفحه برد ، کفت دست او صفحه برد را لمس می کند.برای استفاده صحیح از برد هوشمند شما باید انگشت خود را بصورت عمودی روی صفحه برد قرار دهید.

بهم ریخته شدن کالیبره برد هوشمند مدارس نیز از عواملی است که کاربران را آزار می دهد.هیچ برد هوشمندی به خودی خود از حالت کالیبره در نمی آید مگر اینکه یا خود برد و یا ویدئو پروژکتوری که تصویر را روی برد متمرکز می کند جابجا شود.

بهم ریخته شدن کالیبریشن تخته هوشمند می تواند به عوامل نرم افزاری نیز می تواند مربوط باشد.به این معنی که ممکن است سیستم عاملی که روی کامپیوتر شما نصب است مشکل داشته باشد.همچنین مشکل سخت افزاری در پورتهای usb سیستم شما نیز باعث می شود تا برد از حالت شناسایی خارج شده و هنگامی کهخ سیستم مجددا برد را detect می کند کالیبره آن بهم بریزد.

مشکل بعدی در بهم ریختن کالیبره برد هوشمند آسیب دیدن کابل usb که به سیستم متصل است می باشد.چنانچه کابل برد قطع و وصلی داشته باشد باعث می شود تا سیستم شما مجددا برد را شناسایی کرده و کالیبره آن بهم بریزد.