در این مقاله بسیار کاربردی قصد داریم تا نحوه ریست کردن کلمه عبور دستگاه دی وی آر رو برای بازدید کنندگان محترم سایت ایلیا دیتا آموزش دهیم.
امیدواریم مورد استفاده تان قرار بگیرد.
دستگاه دی وی آری که قصد ریست کردن کلمه عبور آن را داریم دارای پر کاربرد ترین نرم افزار فریم ور که از آن بعنوان embedded linux  یا همان لینوکس جاسازی شده (لینوکس مخصوص دی وی آر) می باشد استفاده می کند.نرم افزار این دستگاه ها دارای ورژن های مختلف می باشند که می توانند انواع دوربین مدار بسته آنالوگ ، دوربین مداربسته ahd و ... را ساپورت کنند.
لازم به ذکر است که در این روش دستگاهی که شما قصد ریست کردن پسورد آن را دارید باید از پروتکل telnet پشتیبانی کند.
در زیر چند تصویر از منوی این دستگاه ها برای شما قرار داده ایم تا بتوانید بهتر دستگاه دی وی آر دوربین مدار بسته خود را بشناسید و مجدد خاطر نشان می کنیم که این روش فقط روی این فریم ور ها جواب می دهد و در آموزش های بعدی سعی می کنیم تا فریم ور های پر کاربرد دیگر را نیز آموزش دهیم.
اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که دستگاه دی وی آر دوربین مدار بسته خود را روی یک سوئیچ شبکه قرار دهید و لپ تاپ یا کامپیوتر خود را نیز روی همان سوئیچ قرار دهید.
سپس یک آدرس آی پی ثابت روی دستگاه دی وی آر خود تعیین کنید تا بتوانید از طریق شبکه داخلی خودتان به آن دسترسی داشته باشید.
لازم به ذکر است که شما باید آدرس آی پی دی وی آر دوربین مدار بسته و لپ تاپ را در رنج همدیگر تعریف کنید تا لپ تاپ و دی وی آر بتوانند Ping یکدیگر را در شبکه داشته باشند.
سپس وارد منوی استارت کامپیوتر خود شده و سپس cmd را تایپ کنید.
پس از وارد شدن به command promt بصورت زیر عمل کنید:
تایپ کنید telnet dvr ip که در اینجا ادرس دی وی آر ما 10.0.1.27 می باشد.

در ابتدای صفحه همانطور که مشاهده می کنید نام کاربری و کلمه عبور از شما می خواهد که برای نام کاربری root و برای کلمه عبور xc3511 را وارد کنید.

ریست کردن پسورد دی وی آر دوربین مدار بسته

سپس وارد telnet  می شوید.پس از علامت $ می توانید فرمان های خود را وارد کنید.در اینجا شما باید دو فرمان کلیدی در این قسمت را فرا گیرید.
دستور ls به معنی لیست کردن دایرکتوری های موجود در پوشه فعلی می باشد و دستور cd یا همان change directory به منظور وارد شدن به پوشه مورد نظر می باشد.
ابتدا دستور ls را وارد می کنیم تا بدانیم چه پوشه هایی در مسیر روت وجود دارند.تایپ کنید ls و کلید اینتر را بزنید.

ریست کردن پسورد دی وی آر دوربین مدار بسته

همانطور که می بینید لیست دایرکتوریهای موجود برای شما نمایش داده شده است.وارد پوشه ی mnt شوید و برای اینکار دستور cd mnt را تایپ کنید.

ریست کردن پسورد دی وی آر دوربین مدار بسته

حال باید لیست پوشه های شاخه mnt را بدست بیاورید.مجدد دستور ls را تایپ کرده اینتر را بزنید.

ریست کردن پسورد دی وی آر دوربین مدار بسته

حال باید وارد پوشه ی mtd شوید.تایپ کنید cd mtd و اینتر بزنید

ریست کردن پسورد دی وی آر دوربین مدار بسته

حال این این پوشه نیز لیست بگیرید و همانطور که می بینید دو پوشه config و log در این زمینه قرار دارند که شما وارد پوشه Config  می شوید.
دستور cd Config را وارد کنید و مجدد از این پوشه لیست بگیرید

ریست کردن پسورد دی وی آر دوربین مدار بسته

Ls را وارد کرده و اینتر کنید.

همانطور که می بینید پوشه config دارای یک حساب کاربری بنام Account1 می باشد که شما در این قسمت برای ریست کردن کلمه عبور دستگاه دی وی آر باید این حساب کاربری را حذف کنید.
برای اینکار دستور rm Account 1 را وارد کنید.

ریست کردن پسورد دی وی آر دوربین مدار بسته

خب در اینجا کار شما به پایان رسیده است و دستگاه دی وی آر شما ریست شده است.برای وارد شدن به دستگاه دی وی آر خود نام کاربری آن admin می باشد و کلمه عبوری ندارد.