بررسی تخصصی دوربین مدار بسته هایک ویژن DS-2CD4185F

در مقاله امروز قصد داریم تا به بررسی امکانات دوربین مدار بسته هایک ویژن DS-2CD4185F بپردازیم که همانطور که از مدلش پیداست یک دوربین مدار بسته تحت شبکه می باشد.
دوربین مورد بررسی ما دارای رزولوشن تصویر 4k است که یکی از بزرگترین مزیت های ان به شماره می آید.همچنین این دوربین دارای لنز موتورایز هوشمند با قابلیت فوکوس اتوماتیک است که دامنه فوکال 2.8 الی 12 میلی متری دارد.


دوربین مدار بسته DS-2CD4185F از تکنولوژی starlight هایک ویژن پشتیبانی می کند که می تواند در نور بسیار کم نیز تصاویر را بصورت رنگی نمایش دهند.بطوریکه دوربین فوق می تواند در لوکس 0.009 نیز تصاویر را بصورت رنگی نمایش دهد که نشان از قدرت این تکنولوژی در هایک ویژن دارد.
شاید یکی از گزینه هایی که انتظار می رفت در این محصول همه کاره به چشم بیاید استفاده از WDR  بجای DWDR می باشد.
هایک ویژن در این سری از دوربین های مداربسته تحت شبکه خود از کدک h264+ استفاده کرده است و با توجه به ظهور کدک h265+ باید گفت به لحاظ کدک می توان این ودریبن را دو نسل عقب تر از نسل های جدید محصولات هایک ویژن بر شمرد.
از دیگر امکانات کاربردی این دوربین مداربسته می توان به میکروفن داخلی اشاره کرد که می تواند صدای محیط را تا کیفیت 128kbps برای ذخیره سازی ارسال نماید.
هایک ویژن این سری از دوربین های تحت شبکه را به امکانات بسیار قابل توجهی مجهز کرده است.
گسترش استفاده از توابع VCA در دوربین های مدار بتسه نیل جدید یکی از نو آوری هایی است که روزانه توسط هایک ویژن رو به پیشرفت و بهبود می باشد.
از این رو دوربین مدار بسته DS-2CD4185F می تواند از توابع VCA زیر پشتیبانی کند:
توابع VCA بررسی رفتار: تشخیص عبور از روی خط ، تشخیص خرابکاری ، تشخیص ورود به منطقه خاص ، تشخیص خروج از منطقه خاص ، تشخیص جا ماندن اشیا و همچنین تشخیص سرقت اشیا از کادر تصویر دوربین مدار بسته.
در کنار این توابع که روی بیشتر تجهیزات هایک ویژن وجود دارد ، این نسل دوربین ها دارای امکاناتی از قبیل تشخیص تغییر کادر تصویر ، تشخیص افزایش صدای محیط ، تشخیص سکوت محیط و قطع سیگنال صدا و تشخیص بهم ریختگی فوکوس تصویر می باشند.
همچنین ویژگی کلیدی تشخیص چهره و شمارش افراد و کنترل تردد از جمله توابعی عستند که این دوربین را هر چه کارامد تر می کنند.
در کنار این قابلیت های کلیدی هایک ویژن در این دوربین ها شیار کارت حافظه قرار داده است که می تواند کارت حافظه تا ظرفیت 128 گیگابایت را پشتیبانی کند.

resource