پیرو سوالات کاربران محترم کانال تلگرام دوربین مدار بسته ایلیا دیتا مبنی بر خرید دوربین مدار بسته تشخیص چهره بر آن شدیم تا توضیحاتی در مورد تشخیص چهره توسط دوربین مدار بسته و انواع روش های تهیه دوربین مدار بسته تشخیص چهره را در سایت درج کنیم.امیدواریم مورد استفاده تان قرار گیرد.
تشخیص چهره چیست و چگونه انجام می شود ؟ هر انسان دارای چهره منحصر به فردی است و چهره یکی از خصوصیات بیومتریک جهت شناسایی افراد می باشد.اثر انگشت و مردمک چشم از دیگر خصوصیات منحصر به فرد اشخاص است که جهت شناسایی آنها در سیستم های بیومتریک استفاده می گردد.
هنگامی که یک چهره در مقابل دوربین مدار بسته قرار می گیرد چه اتفاقی می افتد ؟ سیستم های پردازش تصویر چگونه می توانند تفاوت بین چهره ها را تشخیص دهند و اگر دو چهره شبیه بهم باشند آیا امکان بروز خطا در این سیستم ها وجود دارد ؟
هنگامی که یک فرد در مقابل دوربین مداربسته قرار می گیرد تصویر یک فریم از چهره او برای پردازش تصویر انتخاب می شود.سیستم های پردازش تصویر بر اساس الگوریتم های خاص و محاسبات ریاضی ، تصویر مورد نظر را به یک مجموعه اعداد تبدیل می کنند و برای هر چهره اعداد منحصر به فردی در پایگاه داده ها ذخیره می شود.حتی اگر دو چهره بسیار شبیه بهم باشند مجموعه اعداد ذخیره شده برای انها متفاوت است و اینجاست که سیستم های پردازش تصویر تفاوت بین چهره های افراد را تشخیص می دهند.
در ادامه کمی به جزئیات این محاسبات می پردازیم.بسته به استفاده از نوع الگوریتم محاسبات تشخیص چهره در دوربین مدار بسته متفاوت است.بعنوان مثال برای تشخیص چهره می توان از الگوریتم های آنالیز مولفه های اصلی یا همان PCA استفاده کرد.شبکه های عصبی نیز نوع دیگری از الگوریتم های هوش مصنوعی برای تشخیص چهره افراد می باشند.
همانطور که می دانید یک فایل تصویری مانند یک ماتریس است و دارای طول و عرض می باش که بترتیب سطر ها و ستون های ماتریس ها را تشکیل می دهند.در روش آنالیز مولفه های اصلی ابتدا تصویر مورد نظر بصورت سیاه و سفید در می آید.هر رنگ در تصویر دارای یک کد عددی می باشد و هنگامی که یک تصویر به نوع سیاه و سفید تبدیل می شود ، این بازه رنگ ها بسیار کمتر می شود و برای محاسبات ریاضی ساده تر می گردد.
سپس با اعمال فیلترهای مختلف روی تصویر ، خصوصیات مختلف چهره از آن اسخراج می شود.خصوصیاتی مانند فاصله دو چشم از هم ، نوع و سایز بینی ، لب و دهان ،فواصل تمام اجزای چهره از همدیگر،سایز سر ، گوش ها  و ... مانند آنچه در تصویر زیر مشاهده می کنید:

دوربین مدار بسته تشخیص چهره
حال این محاسبات به یک مجموعه اعداد تبدیل می شوند و در سیستم ذخیره می شوند.هنگام مقایسه چهره یک فرد با آنچه در پایگاه داده وجود دارد ، چهره دوم نیز در فرایند پردازش های بالا قرار گرفته و اعداد باهم مقایسه می شوند و اگر مشابهت و یا نزدیکی بازه اعداد وجود داشت یعنی چهره جدید با آنچه در سیستم وجود داشت یکسان است.

دوربین مدار بسته تشخیص چهره
برای تهیه دوربین مدار بسته تشخیص چهره شما می توانید به چندین روش عمل کنید.
روش اول استفاده از نرم افزار تشخیص چهره کامپیوتری و استفاده از دوربین مدار بسته تحت شبکه یا وب کم و... با این روش پردازش ها توسط کامپیوتر شما انجام می شوند و شما می توانید نتایج آن را طبقه بندی کنید.
روش دوم استفاده از دوربین های مدار بسته HD  آنالوگ و یا دوربین مداربسته تحت شبکه و اتصال آنها به دی وی آر و یا NVR هایی که دارای قابلیت تشخیص چهره هستد.بعنوان مثال هایک ویژن ، داهوا و کلیه OEM  های این دو کمپانی مانند رستر ، ورتینا ، مکسرون ، 7tech و ... همگی دارای NVR ها و DVR هایی هستند که می توانند تشخیص چهره را انجام دهند و در پایگاه داده های مخصوص ذخیره کنند.

روش سوم استفاده از دوربین مدار بسته تحت شبکه نسل است جدید که خود دوربین دارای توابع VCA می باشد و می تواند اداماتی از قبیل ذخیره و تشخیص چهره ، تشخیص خرابکاری و در کل توابع VCA  در دوربین مدار بسته را پشتیبانی کنند.

resource

 

لینک های سایت :

دوربین مدار بسته

قیمت دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته تحت شبکه

قیمت دوربین مدار بسته تحت شبکه

دوربین مدار بسته بیسیم

دوربین مدار بسته وایرلس

 

 

 

 

درج آگهی درج آگهی رایگان ثبت آگهی ثبت آگهی رایگان تبیلیغات رایگان نیازمندیها