در مقاله های قبلی سایت در مورد آینده دوربین مداربسته و تغییرات تکنولوژی دوربین مدار بسته در سالهای اخیر مطالبی را برای بازدیدکنندگان گرامی درج کردیم.
همانطور که پیش تر گفتیم دوربین مدار بسته در نسل های آینده به دو نوع تحت شبکه و HD آنالوگ تبدیل خواهد شد و تکنولوژی هایی مانند AHD , HDCVI , HDTVI  و ... همگی در بستر سازگاری باهمدیگر قرار می گیرند.
بعنوان مثال نسل جدید دستگاه های دی وی آر دوربین مداربسته سازگاری کامل با یکدیگر دارند و می توانند انواع دوربین مدار بسته که با کابل کواکسیال انتقال تصویر می دهند را پشتیبانی کنند.
شاید نام دستگاه های دی وی آر 5 کاره به گوش شما رسیده باشد.این دستگاه های دی وی آر می توانند هر دوربین مدار بسته دارای تکنولوژی های زیر را پشتیبانی کنند:
1-دوربین مدار بسته آنالوگ
2-دوربین مدار بسته  AHD
3-دوربین مدار بسته HDCVI
4-دوربین مدار بسته HDTVI
5-دوربین مداربسته تحت شبکه (دوربین آی پی)
حال شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چطور یک دستگاه دی وی آر می تواند تمام تکنولوژی های موجود در بازار را پشتیبانی کند ؟
این پشتیبانی تکنولوژی باید بصورت ترکیبی سخت افزاری و نرم افزاری صورت گیرد.به این صورت که ابتدا نوع سیگنال باید بصورت سخت افزاری شناسایی شده و برای ذخیره سازی تصاویر ترکیب سخت افزار و نرم افزار در انتها باعث نمایش و ذخیره سازی تصاویر روی هارد دیسک می شود.
امروزه برندهای معتبر دوربین مدار بسته ، مانند داهوا و هایک ویژن نیز دستگاه های دی وی آر خود را به گونه ای طراحی می کنند که بتواند از تمام تکنولوژی های موجود در بازار پشتیبانی کند.
در مقابل دوربین های مدار بسته نیز دارای قابلیت تغییر تکنولوژی هستند.پیش تر این تغییرات تنها برای سوئیچ کردن از نوع HD به آنالوگ کاربرد داشتند و امروزه دوربین های مدار بسته می توانند بین 4 تکنولوژی AHD و HDCVI و HDTVI و آنالوگ سوئیچ کنند.
سازگاری تکنولوژی دوربین مدار بسته به این معنا است که در نسل آینده تنها مبحث افزایش رزولوشن تصویر مطرح است و دیگر نوع تکنولوژی چندان مطرح نمی باشد.
همچنین افزایش نرخ فریم در کنار افزایش روزولوشن تصویر ، امر بسیار مهمی است که بتوان تصاویر یکدست و با کیفیتی را ارسال و ذخیره کرد.
دوربین مدار بسته تحت شبکه تکنولوژی ای است که همواره رو به بهبود است و قدرت بسیار بالایی در ارائه تصاویر با رزولوشن بالا دارد و برای انجام انواع اقدامات پردازش تصویر و توابع VCA داخلی کاربرد های وسیعی دارند.زیرا اساسا سیگنال تصویر بصورت دیجیتال می باشد و آماده برای انجام انواع پردازش ها در داخل دوربین می باشد.
از این رو تکنولوژی مقابل انواع دوربین مدار بسته آنالوگ HD ، تکنولوژی دوربین مدار بسته تحت شبکه می باشد که با توجه به بهبود محدودیت هایی مانند طول کابل و استفاده از پروتکل یکپارچه OnVif وبهبود قیمت دوربین مدار بسته می تواند رقیب جدی برای سایز تکنولوژی ها باشد.