در این مقاله قصد داریم تا در مورد انتخاب منبع تغذیه مناسب و نقش آن در کارکرد دوربین مدار بسته مطالبی را برای علاقمندان به این حوزه منتشر کنیم.در ادامه با مرجع تخصصی دوربین مدار بسته همراه باشید.
انواع دوربین مدار بسته برای روشن شدن و کارکرد ، نیاز به منبع تغذیه جداگانه دارند و عموما این منبع تغذیه دارای جریان مسقیم (DC) می باشد.در این مقاله قصد داریم تا مختصری در مورد انتخاب منبع تغذیه مناسب و محاسبات انتخاب منبع برای شما بحث کنیم و در نهایت به تاثیرات منبع تغذیه بی کیفیت در دوربین مدار بسته اشاره کنیم.
هر دوربین مداربسته ، با توجه به نوع برد ، تعداد و نوع ماژول های دید در شب ، نوع چیپست پردازنده تصاویر و ... دارای توان مصرفی خاص خود می باشد.بعنوان مثال دوربین های دارای دید در شب قوی تر بدلیل استفاده کردن از LED های قوی تر ، مصرف توان بیشتر دارند.این در حالی است که دوربین های با  دید در شب ضعیف تر توان بسیار کمتری را مصرف می کنند.
ماژول های دید در شب تاثیر گذارترین عامل در مصرف توان دوربین مدار بسته می باشند.
بیشتر دوربین های مدار بسته معمولی دارای جریان مصرفی کمتر از یک آمپر هستند و از این رو بسیاری از نصاب های دوربین مدار بسته ، از آداپتور های یک آمپر برای تامین برق دوربین استفاده می کنند.این در حالی است که انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه و انواع دوربین مدار بسته بیسیم ، کمی بیشتر از دوربین های آنالوگ HD جریان مصرفی نیاز دارند.
در نگاه فنی این توان مصرفی میزان مناسبی برای کارکرد دوربین مدار بسته می باشد و یک دوربین می تواند به راحتی با آن کار کند.اما زمانی میزان جریان خروجی منبع تغذیه اهمیت پیدا می کند که شما از انواع دوربین مدار بسته AHD موجود در بازار استفاده کنید که اکثریت غریب به اتفاق آنها دارای نام و برند معتبری نمی باشند استفاده کنید.روی این دوربین ها میزان توان مصرفی بصورت نادرست درج شده و در برخی موارد شاهد بوده ایم دوربینی که روی ان میزان جریان مورد نیاز را 1 آمپر هک کرده اند بیش از 2 آمپر جریان می کشید و در این موارد استفاده از آداپتور های یک آمپر به هیچ وجه توصیه نمی گردد.
مورد بعدی که باعث می شود تا شما در استفاده از آداپتور های یک آمپر کمی تامل کنید کیفیت پایین اکثر این آداپتور ها می باشد.برخی آداپتورهای ارزان قیمت بی کیفیت ، هنگام کشیدن جریان یک آمپری از آنها ، بشدت افت ولتاژ دارند تا جایی که ولتاژ خروجی آنها به 9 ولت و حتی کمتر نیز می رسد. که شما آن را زیر بار قرار داده و جریان از آن می کشید.
 در این موارد هم با توجه به بی کیفیت بودن اکثر اجناس در بازار چنانچه از کیفیت محصول مطمئن نیستید آن را خریداری نکنید و برای دوربین های معمولی نیز ترجیحا از آداپتورهای 2 آمپر استفاده کنید.
برخی از همکاران با قرار دادن مولتی متر و تست ولتاژ از کیفیت آداپتور مطلع می شوند.اما این روش اصلا صحیح نیست و معیار تست کیفیت یک آداپتور و مطلع شدن از میزان ولتاژ خروجی آن ، زمانی است

برخی موارد دیده شده که دوربین مدار بسته با 40 متر کابل کشی را توسط یک آداپتر یک آمپر و با طول کابل 40 متری روشن می کنند.در این موارد تعجبی نکنید که به آداپتور شما فشار بیاید و پس از مدتی بسوزد.
زیرا طول کابل باعث افت ولتاژ می شود و همین مقاوت کابل باعث می شود تا به آداپتور فشار بیاید.
میزان افت ولتاژ های خفیف موردی برای کار دوربین مدار بسته ندارد.زیرا روی هر دوربین ولتاژ ورودی مورد نیاز به همراه میزان تلورانس آن درج شده است.بعنوان مثال محصولات هایک ویژن می توانند به راحتی و بدون هیچ مشکلی با 10 در صد تلورانس بین ولتاژهای 10.8 ولت الی 13.2 ولت کار کنند.
رسیدن ولتاژ کمتر از میزان مورد نیاز برای دوربین مدار بسته می تواند باعث بوجود آمدن مشکلات زیر شود.
1-افت کیفیت تصویر دوربین مدار بسته
2-نویز در تصاویر آن دوربین و در برخی موارد همه دوربین ها
3-آسیب رسیدن به خود دوربین مدار بسته بدلیل ولتاژ نا مناسب.

 

پکیج 4 عدد دوربین مدار بسته بیسیم

پکیج 8 عدد دوربین مداربسته بیسیم