امروزه برد هوشمند در انواع مختلفی طراحی و تولید شده است که نسل جدید این برد ها در انواع چند لمسی طراحی و تولید شده اند.مشکلی که برد های تک لمسی داشتند این بود که اگر از بین هزاران LED کار شده در فریم برد هوشمند یکی از آنها دچار خرابی می شد برد هوشمند به کل از کار می افتاد و دیگر کاربرد موثری نداشت.
اما برد های چند لمسی ضمن چند کاربره بودن در صورت خرابی یکی از ماژول های LED اطراف برد به راحتی به کار خود ادامه می دهند و نیاز های کاربران را برطرف می کنند.
برد های تک لمسی دارای پردازنده داخلی و همچنین ماژول های  IRضعیف تری بودند که تنها می توانستند یک لمس را پشتیبانی کنند.
اما برد های نسل جدید دارای پردازنده داخلی قوی تری هستند که قدرت پردازش بالاتر و تاخیر لمس بسیار کمتری دارند و کارایی برد بسیار افزایش یافته است.
نحوه کارکرد برد هوشمند چند لمسی چگونه است.با قوی تر شدن پردازنده این برد ها ، پایگاه داده های سخت افزاری برد می تواند همزمان چند مختصات را جهت لمس تشخیص دهند و از همین رو این برد ها می توانند بسته به نوع برد تا 10 و یا حتی 60 لمس همزمان را پشتیبانی کنند.

قیمت انواع برد هوشمند چند لمسی بسته به نوع صفحه آنها متغییر است.اما همچنان در برخی برد ها این مورد مشهود است که پس از لمس همزمان بیش از 4 نقطه در روند عملکرد برد تاخیر بوجود می آید که البته استفاده از 4 لمس همزمان در بسیاری از موارد اتفاق نمی افتد.
تخته هوشمند لمسی مدارس یکی از ابزارهایی است که نیاز آموزش هوشمند را مرتفع کرده است و سایر ابزارهای هوشمند نظیر کیت های هوشمند بدلیل لزوم استفاده از قلم نمی توانند نیاز کاربر را به خوبی مرتفع کنند.
برد هوشمند سرامیکی چند لمسی میکرونیتس با صفحه سرامیک استیل دارای کیفیت بسیار بالای ماژول های اطراف برد ، یکی از بهترین و پر کاربرد ترین برندهای برد هوشمند می باشد که شما می توانید از طریق سایت ایلیا دیتا این محصول را در محل خود تحویل بگیرید.