برد هوشمند یک ابزار کمک آموزشی بسیار مفید در هوشمند سازی مدارس به حساب می آید.در برخی موارد نصب غیر اصولی برد هوشمند باعث می شود تا استفاده از این ابزار با مشکلات عدیده ای مواجه شود.در این مقاله قصد داریم تا نکات مهم در نصب برد هوشمد را مورد بررسی قرار دهیم.

اولین مورد مهم برای نصب برد هوشمند این است که شما ارتفاع نصب برد هوشمند را به خوبی رعایت کنید.برای همین منظور شما باید رده سنی کاربری که از برد هوشمند استفاده می کند را در ارتفاع نصب برد هوشمند لحاظ کنید.به عنوان مثال دانش آموزان رده ابتدایی دارای قد کوتاه تر از رده متوسط اول و دوم هستند و اگر شما برد هوشمن را در ارتفاع بالا نصب کنید باعث می شود تا کاربر شما نتواند از آن استفاده کند.

در بسیاری از موارد دبیران با استفاده از نرم افزارهای کمک آموزشی قصد دارند تا با دانش آموز در زمینه آموزش تعامل بر قرار کنند و اگر دانش آموز نتواند برد هوشمند را لمس کند دیگر این ابزار برای او کارایی ای نخواهد داشت.

در همین راستا ارتفاع نصب برد هوشمند بر اساس میانگین سنی رده ای که از آن استفاده می کند بسیار مهم می باشد.با مطالعه میانگین قد در رده های سنی مختلف شما باید برد هوشمند را طوری نصب کگنید که یک دانش آموز بتواند تمام قسمت های ان را لمس کند.قیمت برد هوشمند بسته به امکانات آن در رنج مختلفی قرار دارد.

مورد دیگر از نکات مهم در نصب برد هوشمند فیکس شدن برد است.به گونه ای که اگر برد هوشمند شما در جایخود محکم و فیکس نباشد نمی توان آن را به راحتی استفاده کرد.دلیل آن نیز از کالیبریشن خارج شدن برد است.اگر برد هوشمند شما تکان بخورد مدام از کالیبره خارج می شود و عمل لمس دائما با خطا مواجه میشود.

فیکس شدن و محکم بودن برد هوشمند مزیت بسیار بزرگ دیگری دارد و آن هم این است که برد هوشمند دارای وزن نسبتا سنگینی است و اگر همین برد در هنگام کار با آن از جای خود خارج شود و یا سقوط کند آسیب های جبران ناپذیری به کاربر آن وارد می کند.برخی دیوار ها ممکن است استقامت کافی برای پیچ و رولپلاگ کردن برد نداشته باشند.برای این دیوارها از رول برد و یا پیچ های پروانه ای و هر ابزاری که باعث شود تا برد هوشمند در جای خود فیکس باشد استفاده کنید و هرگز محکم بودن برد را سرسری نگیرید.

زیرا می تواند باعث آسیب های جبران ناپذیری شود و در این موارد شخص نصاب برد مسئول تمام اتفاقات خواهد بود.

تراز بودن تخته هوشمند از دیگر نکات مهم در نصب برد هوشمند می باشد.اگر برد شما تراز نباشد تصویر شما به خوبی روی آن منعکس نمی شود و در هنگام کالیبره کردن برد هوشمند نخواهید توانست این کار را به خوبی انجام دهید.

تراز بودن تصویر عامل نهایی و از مهم ترین نکات نصب برد هوشمند می باشد.

هر ویدئو پروژکتور داری قابلیت Keystone است که می تواند حالت ذوزنقه بودن تصویر را اصلاح کند.زمانی که دیتا پروژکتور شما در سقف نصب می شود به دلیل شیبی که با تخته دارد ، تصویر بصورت ذوزنقه ای روی برد تابیده می شود و باعث می شود عموما گوشه های بالای تصویر بصورت ذوزنقه در بیاید و تصویر شما بصورت یک مستطیل روی برد تابیده نشود.

همین امر باعث می شود تا سطح برد بصورت یکپارچه استفاده نشود و مدام کالیبره آن بهم بریزد.

با رعایت این نکات مهم در نصب برد هوشمند می توانید از تخته هوشمند مدارس بهتری استفاده را بکنید و کاربر این ابزار را بهبود بخشید.