برخی از برد های هوشمند دارای آیکون های میانبر در اطراف صفحه برد هستند.این آیکون ها برای راحتی کاربر طراحی شده اند و می توانند ابزارهای بسیاری را به راحتی و بصورت میانبر در اختیار کاربر قرار دهند.اما در برخی موارد این کلید های میانبر کلر نمی کنند و یا اینکه کاربر نمی تواند آن ها را فعال کند.در این قسمت می خواهیم به نحوه تشخیص این کلید ها در تخته هوشمند مدارس اشاره کنیم و نحوه فعالسازی آن را به شما آموزش دهیم.

برخی باورهای غلط در مورد کلید های میانبر در برد هوشمند مدارس وجود دارد و آن هم این است که کاربر برد هوشمند در هر محیطی اقدام به لمس کلید های میانبر می کند و انتظار دارد این ملید ها در هر محیط نرم افزاری ای کار کنند.

ممکن است در راه انداز(driver) و نرم افزار برد هوشمند شما و یا همچنین نرم افزار سیستم عامل کامپیوترتان مانند ویندوز و ... برای شناسایی و عملکرد این آیکون ها چیزی تعریف نشده باشد و این نیز به مدل برد هوشمند شما و همچنین نسخه سیستم عاملتان باز می گردد.

بعنوان مثال ویندوز XP بسیاری از برد های هوشمند را بصورت Plug n Play شناسایی نمی کند و این در حالی است که در ویندوز 7 ضمن شناسایی اسمارت برد ، قسمت هایی برای انجام انواع تنظیمات و همچنین کالیبره کردن برد هوشمند قرار دارد.

اما در مورد کلید های میانبر در برد های هوشمند باید گفت که این کلید ها تنها در نرم افزار مخصوص هر برد هوشمند کار می کنند.به این معنی که هنگام لمس یک آیکون در اطراف برد مختصات آن بطور پیش فرض به نرم افزار مخصوص همان برد تعریف شده است و در هنگام لمس آن نقطه ، نرم افزار کد اسکی مربوط به آن آیکون را به سیستم عامل ارسال می کند.

این آیکون ها می توانند شامل نمایش صفحه دسکتاپ ، کپی ، برش ، چسباندن و بسیاری از ابزارهای مورد نیاز برای تولید محتوا با برد هوشمند نظیر نوع و رنگ قلم و پاک کن و ... باشد.

برای راه اندازی این آیکون ها ابتدا باید این اطمینان را حاصل کنید که برد هوشمند شما با این آیکون ها سازگار است یا خیر؟ برای این منظور می توانید پیش از خرید برد هوشمند مراتب را از فروشنده آن جویا شوید.

پس از آن باید تنها با استفاده از نرم افزار قرار داده شده در خود برد هوشمند اقدام به تولید محتوا و کار با همان نرم فزار کنید.