برد هوشمند مگنتیک نوعی برد هوشمند است که دارای صفحه مگنت بوده و لمس آن با اعمال فشار بر روی سطح برد هوشمند صورت می گیرد.این برد ها عموما تک لمسی هستند و دارای اشکالات زیادی هستند.از این رو امروزه با توجه به ظهور برد هوشمند با تکنولوژی IR این برد ها رو به منسوخ شدن رفتند و امروزه با افت قیمت بسیار چشمگیری مواجه شده اند.

برخی از برد های هوشمند مگنتیک ، دارای قلم مخصوص هستند و بدون این قلم ، برد هوشمند شما عملا هیچ کارایی ای برای شما نخواهد داشت.

نقطه ضعف دیگر برد های هوشمند مگنتیک این است که نمی توان با ماژیک روی آنها نوشت.این برد ها عموما دارای سطح کدری هستند که ماژیک را به خود جذب می کند و چنانچه شما با ماژیک روی آنها بنویسید پس از مدت کوتاهی خواهید دید که رد و اثر ماژیک روی آنها بر جا می ماند.زمانی که رد ماژیک روی تخته هوشمند مدارس بر جا بماند باعث می شود تا زمانی که تصویر ویدئو پروژکتور شما روی برد هوشمند منعکس می شود آثار ماژیک بر وضوح و کیفیت تصویر شما تاثیر بگذارد و زمینه ای بسیار نا مناسب برای تصویر پدیدار شود.

هنگام استعلام قیمت برد هوشمند ، ممکن است محصولات بسیار ارزان قیمت به شما معرفی شود و شک نکنید همین برد های مگنتیک هستند که با توجه به منسوخ شدن آنها ، قیمت تخته هوشمند مگنتیک دارای افت چشمگیری بوده است.

برد هوشمند لمسی IR با قابلیت چند لمسی ، به مراتب بسیار بهتر و با کیفیت تر از برد هوشمند مگنت می باشد.همچنین کارایی و دوام و دقت این برد ها بسیار بالا تر است و محصولی بسیار مناسب تر از نوع منسوخ شده آن هستند.

در مورد قیمت تخته هوشمند با تکنولوژی IR نیز نوع صفحه برد بسیار مهم است و صفحات بی کیفیت نانو از صفحه های قدرتمند سرامیک استیل ارزان تر هستند.