دوربین مدار بسته بیسیم به دو نوع آنالوگ و تحت شبکه تقسیم میشوند.در دوربین مدار بسته بیسیم از نوع آنالوگ تصاویر از طریق فرستنده و گیرنده و بصورت آنالوگ ارسال می شوند.
 دوربین مدار بسته بیسیم آنالوگ
این دوربینها کیفیت تصویر بالایی ندارند و همچنین نویز پذیری بالا بدلیل استفاده از سیگنال آنالوگ از دیگر معایب دوربین مدار بسته بیسیم آنالوگ میباشد.
 
دوربین مدار بسته بیسیم دیجیتال که عموما IP  میباشند از طریق شبکه WIFI  سیگنال را بصورت دیجیتال و از طریق پروتکل شبکه ارسال میشود.
استاندارد wifi  که توسط IEEE 802.11 ارائه شده است دارای پهنای باند ۵٫۰mbps  میباشد
 دوربین مدار بسته بیسیم تحت شبکه
این نوع دوربینها بصورت static  و یا dynamicتوسط دستگاه ip میگیرند و به دستگاه NVR  ملحق میشوند.
همچنین می توان این دستگاه ها را به یک Access Point و یا مودم وایرلس وصل کرد و به عنوان یک منبع در شبکه به اشتراک گذاشت و به کمک نرم افزارهای نمایش تصویر دوربین تحت شبکه ، تصویر دوربین مدار بسته بیسیم را تماشا کرد.
مشکل اصلی دوربین مدار بسته بیسیم عدم امنیت در ارسال تصاویر است.زیرا این دوربینها از رمزگذاری خاصی استفاده نمیکنند.
به عنوان مثال با سیستم عامل linux  و تحت نرم افزار Cain & Abel  براحتی می توان رمز گذاری آنها را شکست و تصویر را دریافت کرد.
همین امر استفاده از این دوربینها را به چالش می کشد و از سوی دیگر هزینه خرید بالای این دوربینها نیز عامل مهم دیگری است که استفاده از این نوع دوربین مدار بسته را وابسته به شرایط خاص می کند.
اکثر این دوربین ها قابلیت ارسال همزمان صدا و تصویر را دارند و تا برد ۵۰ متر می توانند سیگنال را بدون نیاز یه سیم و در بستر شبکه ارسال کنند.
برخی از این دوربینها دارای باطری داخلی هستند و برخی دیگر نیاز به تغذیه دارند.البته تعویض زود به زود باطری ها عیب بزرگ این دستگاه ها محسوب می شود.