نحوه راه اندازی برد هوشمند در این مقاله توصیح داده شده است.امیدواریم مورد استفاده تان قرار گیرد. برای یادگیری نحوه راه اندازی برد هوشمند نیاز است تا چند مورد را بررسی کنید.
ابتدا اینکه برای استفاده ار برد هوشمند حتما نیاز به یک ویدئو پروژکتور و یک کامپیوتر دارید.اگر یکی از این اقلام را در دسترس نداشته باشید نمی توانید از برد هوشمند خود استفاده کنید.
ما فرض بر این موضوع داریم که شما یک رایانه و یک ویدئو پروژکتور نصب شده در سقف کلاس و یا محیطی که می خواهید برد هوشمند در آنجا نصب شود را بصورت آماده دارید.اکنون یک برد هوشمند خریداری کرده اید و می خواهید اقدام به نصب آن کنید.مهم ترین نکته ای که در نصب برد هوشمند باید در نظر بگیرید این است که باید بتوانید کادر تصویر ویدئو پروژکتور خود را روی برد فیکس کنید.بطوریکه نه تصویر شما خیلی کوچک تر از کادر برد باشد و نه اینکه تصویر شما حتی اندکی از کادر برد هوشمندتان بیرون بزند.اگر دیدی که با فضای در دسترستان نمی توانید تصویر را روی برد فیکس کنید ناچارید پروژکتور خود را جلوتر و یا عقب تر ببرید تا تصویر روی کادر برد متمرکز شود.
 
پس از فیکس کردن کادر اقدام به نصب نرم افزار مربوط برد روی کامپیوتر می کنیم و برد را با کابل مربوطه خود که اغلب usb میباشد به کامپیوتر وصل می کنیم.نحوه نصب نرم افزار هر برد طبق دستور العمل مندرج در دفترچه آن توضیح داده شده است و همچنین نحوه کالیبره کردن آن نیز به همین شکل.در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی می توانید موضوعات زیر را نیز مطالعه نمایید.