هر برد هوشمند با توجه به نوع کاربری دارای مشخصات فنی خاصی است که در این مقاله می خواهیم در مورد آن ها صحبت کنیم.این مشخصات فنی برد هوشمند باعث می شود تا یک برد قیمت بالاتری به نسبت سایر برد ها داشته باشد.همچنین برخی از این مشخصات باعث تسهیل در نوع کاربری می شود و بدون برخی از آپشن ها بهتر است تا بجای استفاده از یک برد هوشمند،از کیت های هوشمند ساز در کنار تخته وایت برد معمولی استفاده کنید.زیرا قیمت تمام شده برای شما بسیار پایین تر و کارایی ابزار هوشمند شما بسیار بالاتر است.
برخی مشخصات فنی برد هوشمند
تکنولوژی برد هوشمند مهم ترین عامل در قیمت آن به شمار می رود.بعنوان مثال تکنولوژی DSP از تکنولوژی Optical image touch system قدیمی تر بوده و بردهای دارای تکنولوژی DSP قیمت پایین تری به نسبت سایر بردها دارند.زیرا این برد ها نیاز به قلم مخصوص دارند و بدون این قلم مخصوص یک برد هوشمند dsp هسچ کاربردی برای شما ندارد و با یک تخته وایت برد معمولی هیچ تفاوتی ندارد.این قابلیت زمانی شما را آزار می دهد که قلم مخصوص شما آسیب ببیند و یا مفقود شود.در این حالت یا باید برد هوشمند را به کلی کنار بگذارید و یا با هزینه قابل توجهی یک قلم جدید را تهیه کنید.
 
سایز تخته نیز عامل بسیار مهمی است که قیمت آن را مشخص می کند.تخته ها در انواع ۷۸ و ۸۲ و ۸۸ و ۱۰۰ در دسترس هستند که نوع ۸۸ بیشترین محبوبیت را در بین تخته های هوشمند دارد.
ابزار نگارش برد که مشخص می کند که به چه صورت می توان از برد هوشمند استفاده کرد.به این معنی که برد شما لمسی است و یا نیاز به قلم مخصوص دارد.
جنس صفحه برد که اگر از نوع سرامیک استیل باشد گران ترین قیمت و نوع نانو ارزانترین قیمت را در بین بردها دارند.
رزولوشن برد که هر چه بالاتر باشد یک برد هوشمند دارای دقت بالاتری می باشد.
تعداد لمس همزمان که هر چه بالاتر باشد باعث می شود تا کارایی برد افزایش پیدا کند.
سرعت تشخیص برد که اگر برد شما دارای سرعت تشخیص کم باشد خواهید دید که از زمان لمس تا زمان انجام واکنش سیستم شما دارای تاخیر قابل توجهی خواهد بود که همین امر استفاده از برد را به چالش می کشد.
مشخصات فنی برد هوشمند ذکر شده در این مقاله جزء مهم ترین عوال تاثیر گذار در قیمت برد هوشمند می باشند.