برای ایراد یابی دوربین مدار بسته و رفع قطعی تصاویر آن چه کارهاییی باشد انجام دهیم ؟ در این مقاله قصد داریم تا راهکارهای کلی رفع نویز تصویر و ایراد یابی دوربین مدار بسته را به شما آمورش دهیم.در ادامه با ایلیا دیتا همراه باشید.
یکی از دلایلی که موج قطع تصویر دوربین مداربسته می شود ایراد در منبع تغذیه دوربین مدار بسته یا همان آداپتور دوربین مدار بسته می باشد.هنگامی که یک آداپتور دچار آسیب شود نمی تواند تغذیه دوربین را فراهم کند و درنتیجه دوربین مدار بسته روشن نمی شود و به طبع تصویری در اختیار کاربر قرار نمی دهد.برای این منظور باید ابتدا سراغ منبع تغذیه برویم.
راهکارهای ایراد یابی دوربین مدار بسته
اگر در وسایل شما یک مولتی متر پیدا می شود کار شما راحت است.ابتدا مولتی متر را روی ولتاز DC قرار دهید و قطب های مثبت و منفی آداپتور را به مولتی متر وصل کنید و اطمینان حاصل کنید که آداپتور شما سالم است و عدد ۱۲ را نشان می دهد.اما اگر مولتی متر ندارید با یک راهکار تجربی می توانید این اطمینان را حاصل کنید که آداپتور شما کار می کند یا خیر.
 
با دو دست خود لنز و سنسور IR دوربین مدار بسته را تا جایی که می توانید پوشش دهید بطوریکه لنز و اطراف آن را کاملا تاریک کنید.پس از یک ثانیه اگر LED های مادون قرمز دوربین مدار بسته روشن شد که آداپتور شما سالم است در غیر این صورت برای ایراد یابی دوربین مدار بسته باید به سراغ اتصالات تصویر آن بروید.
 
ابتدا bnc های سمت dvr را چک کنید و اولین امر تعویص آنهاست.در صورتی که پس از تعویض bnc سمت dvr بازهم دوربین مدار بسته شما دارای قطعی تصویر بود باید bnc سمت دوربین مدار بسته را نیز تعویض کنید.
 
تا اینجا ممکن است به نتیجه خوبی رسیده باشید و در ایراد یابی دوربن مدار بسته خود موفق عمل کرده باشید.اما چنانچه هنوز موفق نشده اید راهکار زیر را امتحان کنید.
دوربین خراب را از جای خود باز کرده و با یک کابل کوتاه که از سالم بودن آن اطمینان دارید به دستگاه dvr وصل کنید.اگر توانستید تصویر دوربین مدار بسته را روی dvr خود ببینید باید فکری به حال کابل دوربین مدار بسته ای که تصویر ندارد بکنید.احتمالا در طول مسیر کابل شما آسیب دیده است و باید بدنبال آن بگردید و کابل را ترمیم کنید.
 
در مقالات آینده درباره رفع ایراد تصاویر دوربین مدار بسته تحت شبکه بحث خواهیم کرد.