مدت زمان ظبط دوربین مدار بسته چقدر است و به چه عومالی بستگی دارد ؟ در واقع برای تعیین مدت زمان ظبط دوربین مدار بسته فاکتور های مهمی دخیل هستند که در ادامه به بررسی برخی از آنها می پردازیم.
یک دوربین مدار بسته بسته به نوع آن می تواند بازه کیفیت تصاویر بسیار وسیعی را پشتیبانی کند.به عنوان مثال دوربین های مدار بسته آنالوگ دارای کیفیت تصاویر پایین و دوربین مدار بسته ahd ، بسته به نوع آن می تواند از کیفیت معمولی تا نوع دو مگاپیکسل یا ۱۰۸۰p را پشتیبانی کند.دوربین مدا بسته تحت شبکه نیز می تواند تصاویر تا ۴k را پشتیبانی کند.
 
عوامل دخیل در مدت زمان ظبط دوربین مدار بسته
مهم ترین عامل دخیل در مدت زمان ظبط تصاویر میزان هارد دیسک یا حافظه ی جانبی است.بدیهی است که هر چقدر فضای ذخیره سازی شما بیشتر باشد مدت زمان بیشتری خواهید توانست تصاویر دوربین ها را ذخیره کنید.
کیفیت و رزولوشن تصویر عامل بسیار مهمی در تعیین مدت زمان ظبط تصاویر توسط دوربین مدار بسته می باشد.با افزایش کیفیت تصاویر حجم آنها افزایش می یابد.
عامل بعدی که بسیار مهم است نرم فریم در ثانیه می باشد.هر چقدر تعداد فریم ها را بیشتر کنیم حجم فایل ظبط شده بیشتر می شود و از مدت زمان ظبط تصاویر کاسته می شود.
bitrate عامل مهم بعدی است.این میزان نمایانگر تعداد بیت اختصاص داده شده برای تصویر در یک ثانیه و هر چقدر بیشتر باشد فضای مصرفی بیشتری اشغال می گردد.
برای اطلاعات تکمیلی می توانید مقاله محاسبه هارد dvr را مطالعه نمایید.