انتقال تصویر دوربین مدار بسته به روش p2p
امروزه با توجه به نیاز روز افزون در زمینه انتقال تصاویر دوربین مدار بسته ، لزوم استفاده از ip ثابت رو به کنار رفتن می باشد و سیستم های پردازش ابری و DDNS ها این قابلیت را دارند تا بتوان بوسیله آنها تصاویر دوربین مدار بسته را بدون استفاده از ip ثابت روی موبایل و سایر دستگاه ها انتقال داد که انتقال تصویر دوربین مدار بسته به روش p2p یکی از آنهاست.
برای انجام این انتقال تصویر DVR شما باید این قابلیت را داشته باشد و در غیر این صورت نمی توانید از این روش کاربردی و بسیار راحت استفاده کنید.برای این منظور تنها کافیست dvr خود را از طریق پورت lan به اینترنت وصل کنید و از منوی شبکه آن وارد قسمت p2p شوید.
 
اکثر dvr ها کد p2p خود را بصورت یک QR Barcode نمایش می دهند و برای بدست آوردن آن نیاز است تا بارکد مورد نظر را scan کنید.برای انتقال تصویر دوربین مدار بسته به روش p2p باید نرم افزار مورد نظر که در پکیج dvr قرار دارد را روی گوشی خود نصب کنید و تنها پس از وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور به همراه کد p2p به راحتی هر چه تمام می توانید تصاویر دوربین مدار بسته خود را تماشا کنید.
شایان ذکر است که برای این نوع انتقال تصویر نیاز به تغییر تنظیمات مودم ندارید تنها یک اتصال اینترنتی برای dvr کافیست.
نحوه کار این سرویس نیز به این صورت است که تصاویر دوربین مدار بسته شما روی سرورهای شرکت سازنده فرستاده می شوند و کار آن سرور ها نیز یکتا کردن شناسه dvr شما در محیط وب است.
برای امنیت بیشتر سعی کنید کلمه عبور و نام کاربری دستگاه خود را از حالت پیش فرض تغییر دهید.کد p2p شما یک آیتم محرمانه است پس آن را در اختیار کسی قرار ندهید.