بررسی انواع ویدئو پروژکتور سونی
امروزه با توجه به تنوع برند انواع سازندگان ویدئو پروژکتور ها، قصد داریم کمی در مورد ویدئو پروژکتور سونی و مدل های مختلف آن صحبت کنیم تا شما را با این برند محبوب در زمینه ویدئو پروژکتور ها آشنا تر کنیم.اولین ویدئو پروژکتور سونی مربوط به ۴۰ سال پیش است و طبیعتا آن زمان ها دستگاه ها دارای تفاوت های زیادی با انواع امروزه شان بودند.در تصویر زیر می توانید تاریخچه ای از مدل های ارائه شده توسط سونی را ببینید.
 
سال ۲۰۰۰ را می توان انقلابی بزرگ و تحولی اساسی در محصولات ویدئو پروژکتور سونی دانست.چرا که اولین مدل های کوچک و خانگی که قابلیت استفاده در دفاتر کار شرکت ها را دارا بودند ارائه شدند و ابعاد این دستگاه ها نیز نسبت به مدل های پیشین کوچکتر بود.
سونی در سال ۲۰۰۳ اولین ویدئو پروژکتور با رزولوشن ۲K خود را ارائه نمود که در آن زمان تحول بزرگی به شمار می رفت و همچنین در سال ۲۰۰۹ ویدئو پروژکتور هایی را ارائه کرد که می توانستند از طریق شبکه وای فای تصاویر را نمایش دهند و نیاز به اتصال مستقیم کابل تصویر نداشتند.
سال ۲۰۱۳ نیز سونی دارای تحول دیگری شد اولین ویدئو پروژکتور لیزری با ترکیب استفاده از لامپ لیزر را در تکنولوژی ۳LCD پیاده سازی کرد تا محصولات خود را هر چه بهتر و بروز تر نماید.
همانطور که دیدی سونی دارای طیف وسیعی از انواع مدل های ویدئو پروژکتور می باشد که در ادامه به خصوصیات کلی آنها می پردازیم.
ویدئو پروژکتور سونی تماما دارای تکنولوژی ۳LCD می باشد و این کمپانی هیچ محصولی را با تکنولوژی DLP تولید نکرده است.
بر اساس تجربه می توان گفت محصولات این برند معتبر دارای طول عمر بالا و همچنین کیفیت ساخت مطلوبی هستند
تصاویر محصولات این برند دارای رنگ های زنده هستند و بدلیل استفاده از تکنولوژی ۳LCD نور تصاویر محصولات مناسب بوده و تصاویر دارای وضوح دید بسیار قابل قبولی هستند.