در این مقاله سعی شده است تا به کلی ترین و مهم ترین نکات در مورد خرید دوربین مدار بسته مناسب اشاره کنیم. با توجه به عنوان راهنمای خرید دوربین مدار بسته در نظر داشته باشید که موارد ذکر شده تنها نکات اصلی می باشند و از پرداخت به جزئیات تا حد ممکن اجتناب شده است.
 
راهنمای خرید دوربین مدار بسته مناسب
اگر شما مایل به نصب دوربین مدار بسته در محیط کار یا منزل خود هستید باید ابتدا به موارد اصلی در انتخاب و خرید دوربین مدار بسته مناسب دقت کنید.
۱- میزان بودجه شما
اگر سقف هزینه ی خاصی را برای تجهیز اماکن خود به دوربین مدار بسته در نظر نگرفته اید ترجیحا از دوربین مدار بسته IP ( تحت شبکه ) استفاده کنید.
در مورد مزایای دوربین IP به مقاله زیر مراجعه کنید
بررسی دوربین IP
چنانچه بودجه شما پایین است باید از دوربین مدار بسته آنالوگ استفاده کنید.
 
در مورد تفاوت های دوربین مدار بسته آنالوگ و IP می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.
تفاوت دوربین مدار بسته آنالوگ وIP
 
در صورتی که دوربین مدار بسته با هزینه مناسب و کیفیت تصویر بالا نیاز دارید دوربین مدار بسته AHD مناسب ترین گزینه برای شما می باشد.در مورد کلیات دوربین مدار بسته AHD می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.
دوربین مدار بسته AHD
۲-تعداد دوربین ها
با توجه به وسعت محل مورد نظر باید در تعداد و محل دوربین ها تفکر کرد و جانمایی مناسب را انتخاب کرد.برای جانمایی دوربین مدار بسته به مقاله زیر مراجعه کنید.
جانمایی دوربین مدار بسته
۳-نوع دوربین ها
اگر می خواهید دوربین مدار بسته ارزان خریداری و نصب کنید باید ابتدا نکاتی را در لینک زیر مطالعه کنید.
دوربین مدار بسته ارزان
همواره سعی کنید دوربین مدار بسته با کیفیت مناسب تهیه کنید.خرید دوربین مدار بسته ارزان و بی کیفیت در بیشتر اوقات منجر به نارضایتی مشتری می شود.
۴-دید در شب
در سالهای پیش عرضه دوربین مدار بسته دید در شب کمتر از دوربین مدار بسته بدون قابلیت دید در شب بود.اما امروزه اکثریت برند ها و بیش از ۸۰% تولیدات دارای قابلیت دید در شب می باشند.با توجه به متفاوت بودن تکنولوژی دید در شب در دوربین مدار بسته در صورت تمایل به اطلاع از انواع دوربین مدار بسته دید در شب مقاله زیر را مطالعه کنید.
دوربین مدار بسته دید در شب
 
۵-برند
با توجه به وسیع بودن طیف برند های دوربین مدار بسته و همچنین واردات بی رویه باید در نظر داشته باشید که کدام برند برای شما مناسب تر است؟
اکثر برند های وارداتی متفرقه کیفیت پایین و یکسانی دارند تنها به سفارش وارد کننده ، تنها نام برند روی آنها درج می شود.
۶-بستر
بستر سیمی یا بی سیم ؟ اگر نمی خواهید نمای محل کار شما بهم بریزد و سیم کشی ظاهر محل شما را بهم نریزد می بایست کمی هزینه را بیشتر کنید و از دوربین تحت شبکه بی سیم استفاده کنید.
 
۷-انتقال تصویر
در صورت نیاز به انتقال تصویر و دیدن محل کار و یا منزل خود از راه دور باید بستر مناسب این کار را نیز در نظر بگیرید.
انواع انتقال تصویر
    بصورت سیمی (با کابل تصویر و بصورت آنالوگ)
    انتقال تصویر بدون نیاز به ip استاتیک (توسط دستگاه DVR و یا NVR )
    انتقال تصویر با استفاده از ip استاتیک (توسط دستگاه DVR و یا NVR )
    انتقال تصویر در بستر شبکه داخلی
راهنمای خرید دوربین مدار بسته