انتخاب دوربین مدار بسته مناسب : زمانی که شما سخت مشغول کار هستید و برای اندوخته هایتان زحمت می کشید ، همواره تهدید هایی از قبیل اقدامات خرابکارانه و سرقت و آسیب رساندن به اموال شما وجود دارد و اموال شما در معرض خطر و آسیب دیدن وجود دارند.نصب دوربین مدار بسته همواره می تواند به عنوان بهترین اقدام جهت جلوگیری از آسیب رساندن به آنچه که برایتان با ارزش است در نظر گرفته شود.انتخاب دوربین مدار بسته مناسب می تواند سارقان را از اموال شما دور کند و یا در صورت بروز آسیب ، تصاویر آنها را ظبط کند.
بررسی موارد مهم در انتخاب دوربین مدار بسته مناسب
    دوربین مدار بسته فقط برای بانک ها نیست !!!
دوربین مدار بسته برای حفاظت از اماکنی نظیر فروشگاه های کوچک ، مدارس ، هتل ها ، بیمارستان ها ، و حتی خانه شخصی شما کاربرد دارد.به نظر شما اکنون وقت آن نرسیده که اقدام به نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته کنید ؟
با انتخاب دوربین مدار بسته مناسب می توانید بهترین امنیت را برای خود به ارمغان بیاورید.
 
    دوربین مدار بسته از چه چیزی ساخته شده است ؟؟؟ !!!
دوربین های مدار بسته از دو نوع سنسور تصویر CMOS و CCD ساخته شده اند که در لینک زیر می توانید به تفاوت ها و مزیت های آنها پی ببرید.
مقایسه سنسور CMOS و CCD
هر چه قدر سایز تراشه دوربین مدار بسته بیشتر باشد تصاویر بهتر و با کیفیت تری را نمایش و ظبط می کند.حسگر های CCD در انواع رایج ۱/۴ و ۱/۳ و ۱/۲ اینچی مورد استفاده قرار می گیرند.
    دوربین مدار بسته سیاه و سفید !!!
در کشور های اروپایی و قاره امریکا اغلب از دوربین مدار بسته سیاه و سفید و با رزولوشن بالا برای استفاده در منازل استفاده می شود.
    مادون قرمز یا دید در شب
دوربین مدار بسته دارای دید در شب یا مادون قرمز می توانند در محل های کم نور بصورت سیاه و سفید تصاویر را ظبط کنند و در روز و روشنایی مناسب می توانند تصاویر را بصورت رنگی ظبط کنند.
    ضد آب و ضد خرابکاری
اگر دوربین مدار بسته را در فضای بیرونی نصب می کنید حتما در نظر داشته باشید که دستگاه شما دارای خاصیت ضد آب و ضد خرابکار ی باشد تا خود دوربین از آسیب های محیطی و فردی در امان باشد.
    دوربین های گردان PTZ Pan-Tilt-Zoom
 
دوربین هایی که می توانند ۳۶۰ درجه بچرخند و قابلیت بزرگنمایی هم داشته باشند به دوربین های PTZ معروف هستند.این دوربین ها می توانند به دو منظور استفاده شوند.یا برای پوشش فضای وسع تر و یا دنبال کردن اشیا و حرکات بصورت نرم افزاری که خصوصیت دوم بیشتر برای اماکن دولتی و پلیس کاربرد دارند.
    دوربین مدار بسته Fisheye
 
اگر بخواهید فضای داخلی بزرگی را تنها با یک دوربین پوشش کامل دهید این دوربین مداربسته بهترین گزینه می باشد.دوربین مدار بسته fisheye دارای زاویه دید ۳۶۰ درجه بوده و به کمک نرم افزار این دوربین ها می توان تصویر را بصورت بخش به بخش بزرگنمایی کرد.
برای انتخاب دوربین مدار بسته مناسب نکات زیادی را باید در نظر گرفت.
با سیم و بی سیم بون دوربین
کیفیت تصویر مورد نیاز
روز یا شب بودن
هزینه ها
آنالوگ و یا IP (تحت شبکه)
انتخاب دوربین مدار بسته مناسب می تواند همواره رضایتمندی و امنیت را برای شما به ارمغان بیاورد.