خصوصیات سیستم دوربین مدار بسته امنیتی : دانستن خصوصیات سیستم های دوربین مدار بسته امنیتی در انتخاب دستگاه و بهینه سازی هزینه ی تمام شده و همچنین دستیابی به تصورات و انتظارات اولیه امری بسیار مهم به شمار می رود.اگر شما هنوز اقدام به نصب و راه اندازی سیستم دوربین مدار بسته و نظارت تصویری نکرده اید نیاز است ۵ اصل مهم در انتخاب تجهیزات و راه اندازی یک سیستم دوربین مداربسته و نظارت تصویری را داشته باشید.
۵ مورد از مهمترین خصوصیات سیستم دوربین مدار بسته امنیتی
۱- توانایی دید در شب
توانایی دریافت تصاویر در شب و نور کم یکی از مهم ترین خصوصیات سیستم دوربین امنیتی به شمار می رود.شناسایی افراد و وسایل نقلیه در شب می تواند گزینه ی بسیار مناسبی در زمینه نظارت تصویری باشد.همانطور که فقدان قابلیت دید در شب می تواند ضعف بزرگی برای یک سیستم دوربین مدار بسته باشد.
۲-دوربین مداربسته ضد آب (WaterProof Camera )
با پیشرفت تکنولوژی دوربین مداربسته و نظارت تصویری پوشش دوربین مداربسته در نقاط مختلف نیز بیشتر شده و استفاده از دوذبین مداربسته تنها به فضاهای مسقف و داخلی محدود نمی شود.امروزه نیاز است تا دوربین مداربسته در فضای بیرونی نصب شود تا بتواند ترددها را به خوبی پوشش دهد.
از این رو حفاظت خود دوربین در برابر صدمات جوی امری بسیار مهم می باشد.ازا ین رو دانستن میزان نفوذ پذیری آب و گرد و خاک در داخل دوربین بسیار مهم است.دوربین های امنیتی دارای استاندارد مقوامت در برابر نفوذ آب و گرد و خاک بوده و این استاندارد با کلمه IP و بدنبال آن یک عدد در محدوده ۰ تا ۶ مشخص می شود.عدد ۶ به معنای عدم نفوذ پذیری و عدد ۰ به معنایی عدم مقاومت د برابر نفوذ پذیری مایعات و غبار می باشد.لذا دوربین دارای استاندارد IP06 برای نصب در فضای بیرونی به هیچ عنوان مناسب نمی باشد.
۳- توانایی ظبط با تشخیص حرکت (Motion Detection)
اگر سیستم نظارت تصویری شما قابلیت ظبط با تشخیص حرکت را نداشته باشد در این صورت زمان کمتری می تواند تصاویر را در آرشیو خود نگه دارد.اگر تنها در حالت تشخیص حرکت تصاویر را ظبط کند بازه زمانی بیشتری را می تواند رکورد کند.
۴-فشرده سازی تصاویر H.264
استاندارد فشرده سازی H.264 از بروز ترین و جدیدترین کدک های فشرده سازی تصاویر می باشد که حجم ذخیره سازی و پهنای باند انتقال را بسیار کاهش می دهد.ایت امر سبب ذخیره فایل های با حجم کمتر و در نتیجه انتقال سریع تر فایل ها در بستر شبکه می شود.
۵- انتقال تصویر
امروزه استفاده از انتقال تصویر نیز روز افزون شده است و همچنین عدم وجود این امکان نقص بسیار بزرگی به شمار میرود.امروزه اکثر افراد دارای گوشی های موبایل هوشمند بوده و تمایل دارند تصاویر محل مورد حفاظت خود را بصورت زنده روی گوشی خودشان ببینند.انتقال تصویر در بستر شبکه نیز بسیار کارآمد می باشد و افراد می توانند با اتصال به شبکه سراسری مانند اینترنت تصاویر  را از هر کجای دنیا ببینند.
موارد ذکر شده از مهمترین خصوصیات سیستم دوربین امنیتی به شمار می روند.