۱-کلمه عبور دوربین ها:برای همه ی دوربین های تحت شبکه خود کلمه عبور ایمن قرار دهید.هرگز اجازه ندهید دوربین مدار بسته تحت شبکه شما با کلمه عبور پیش فرض مانند Admin یا ۱۲۳۴ باشند.
 
۲-Port Forwarding:چنانچه بخواهید به کاربران تحت شبکه خود امکان مشاهده تصاویر دوربین مدار بسته های خاصی را بدهیم ، سرور HTTP باید به اینترنت وصل باشد تا بتواند دسترسی های مختلف ویدئویی را اعمال کند.همینجا فضایی است که حملات تحت شبکه ای صورت می گیرد.بهترین راه مقابله با حملاتی که توسط Port Forwarding صورت می گیرد به ساختار و معماری شبکه شما بستگی دارد.اگر از یک سیستم سنتی و یک NVR اسفاده می کنید حد الامکان سعی کنید تعداد پورتهای کمی را انتقال دهید.ولی چنانچه از فضای هاست استفاده می کنید خطای حملات Port Forwarding وجود ندارد و باید خود را برای مقابله با حملات پردازش ابری آماده کنید.

 ۳-فایروال : فایر وال ها همواره به عنوان یکی از مهمترین ابزار های امنیتی جهت مقابله با حملات شبکه ای می باشد.استفاده از فایروال سخت افزاری تا حدود زیادی می تواند خطر حملات را کاهش دهد.فایر والهای نرم افزاری نیز می توانند کمک حال مناسبی برای مقابله با این خطر ها باشند.

۴- معماری شبکه : وجود حجم عظیمی از نرم افزار هایی که از منابع شبکه استفاده می کنند ممکن است اختلالاتی در شبکه ایجاد کند.زیرا این نرم افزارها ممکن است رجیستر نشده باشند و یا اختلالاتی را بوجود آورند و استفاده از توپولوژی مناسب تا حدود زیادی می تواند این مشکلات را مرتفع کند.

۵- سیستم عامل : همواره از نسخه بروز سیستم عامل تحت شبکه استفاده کنید.زیرا پس از منسوخ شدن نسخه های قدیمی باگ های امنیتی زیادی در آنها شناخته می شود.

۶- کلمه عبور سیستم عامل : همواره برای سیستم عامل شبکه خود کلمه عبور ایمن متشکل از اعداد و کاراکترهای بزرگ و کوچک استفاده کنید. ۷- کلمه عبور سیستم دوربین تحت شبکه : برای نرم افزار و یا دستگاه NVR خود کلمه عبور مناسب را انتخاب کنید تا از ورود کاربران ناشناس جلوگیری کنید.


۸- رمز گزاری(Encryption) اتصال : برای افزایش امنیت دوربین تحت شبکه انواع و اقسام رمز گزاری اطلاعات در دانش شبکه استفاده می شود که تمامی آنها به قصد افزایش امنیت امی باشند.ارتباط سیمی و یا بی سیم تحت شبکه می تواند از استانداردهای کد گزاری مختلفی استفاده کنند که نمونه آن را در شبکه WiFi خانگی مشاهده کرده اید.استفاده از الگوریتم مناسب کمک شایانی به این مساله می کند.

۹- کدگزاری تصویر : راه دیگر افزایش امنیت دوربین تحت شبکه برای تصاویر ارسالی نیز انواع کد گزاری وجود دارد که استفاده از آنها امنیت را افزایش می دهد.بط.ر مثال پروتکل RTSP از رمزگزاری متفاوتی نسبت به ONVIF و استفاده می کند.

۱۰- دسترسی دستگاه های همراه : امروزه استفاده از فرایند انتقال تصویر روی موبایل رواج پیدا کرده و به طبع آن خطرات امنیتی نیز افزایش پیدا کرده است.نرم افزار موبایل برای نمایش تصاویر نیاز به کلمه عبور دارد که این مساله برای امنیت شبکه مخاطره انگیز است.

۱۱- دسترسی فیزیکی به فضای ذخیره سازی : برای حفظ امنیت اطلاعات ذخیره شده باید دسترسی به فضای ذخیره سازی را محدود کنیم.همانطور که می دانید هارد دیسک نیز می تواند به عنوان یک منبع در شبکه در نظر گرفته شود و این منبع توانایی اشتراک را دارد.

۱۲- نرم افزار ظبط تصاویر : نرم افزار های ذخیره سازی مختلف از پایگاه داده ی مختلفی نیز برای ذخیره و بازیابی اطلاعات استفاده می کنند.پایگاه داده ها یعنی همه چیز.بنابر این استفاده از نرم افزار مناسب در کنار پایگاه داده ی مناسب بسیار مهم می باشد.