یک دوربین مدار بسته قیمت های متفاوتی دارد و دلیل آن نیز وجود امکانات مختلف و قابلیت های مختلف روی دوربین ها می باشد.شاید با خود بگویید یک دوربین مدار بسته که تنها جهت نمایش و ظبط تصاویر کاربرد دارد چه امکاناتی می تواند داشته باشد ؟
اولین فاکتوری که باعث می شود یک دوربین مدار بسته قیمت بالاتری به نسبت سایر دوربین ها داشته باشد کیفیت تصویر و تکنولوژی ساخت آن می باشد.به عنوان مثال دوربین های تحت شبکه دارای قیمت بالاتر و دوربین آنالوگ ارزانترین دوربین مدار بسته به شمار می روند.چرا که فرایند نمایش و پردازش تصاویر در دوربین های آنالوگ با وضوح کمتری صورت می گیرد تا جاییکه شاید بسته به نوع دوربین و محل نصب آن ممکن است در فواصل کمی دورتر تصویر شما هیچ وضوحی نداشته باشد. 
عامل هایی که باعث می شوند دوربین مدار بسته قیمت بالاتری داشته باشد
همانطور که در تصویر فوق می بینید تصویر سمت چپ مربوط به یک دوربین آنالوگ می باشد و چهره فرد در آن مشخص نیست.در تصویر سمت راست ضمن بالاتر بودن کیفیت تصویر و مشخض بودن چهره فرد یک ویژگی بسیار مهم بنام progressive scan که در سنسور های cmos وجود دارد،باعث شده تا دوربین مدار بسته جدیدتر نرخ فریم بالاتر و همچنین زنده تر بودن فریم ها را با خود داشته باشد و از این رو تصاویر بهتری را تولید کند.خب در این مورد نباید یک دوربین مدار بسته قیمت بالاتری به نسبت دیگری داشته باشد ؟
اما کیفیت تصویر تنها عاملی نیست که تاثیر مستقیم روی قیمت دوربین ها دارد.عامل بعدی نوع بدنه دوربین می باشد که تاثیر به سزایی در قیمت آن دارد.دوربین های ضد آب و ضد ضربه که دارای استاندارد IK10 و همچنین Vandal resistant هستند به نسبت نوع معمولی دارای قیسمت بالاتری هستند.چرا که در طراحی و ساخت بدنه آنها هزینه بالاتری صورت گرفته است و به طبع این هزینه باید جبران گردد.

در مورد قیمت دوربین مداربسته نکات مهمی دخیل هستند که در ادامه مهم ترین آنها را بطور اجمالی بررسی می کنیم:

1-استاندارد ارسال تصویر که دوربین های آنالوگ در رده ارزانترین دوربین ها قرار دارند و دوربین مداربسته تحت شبکه گرانترین نوع دوربین های مدار بسته به شمار می روند.

2-نوع چیپ و سنسور تصویر که عامل اصلی در کیفیت تصویر دوربین می باشد که سنسور های aptina و omni vision دارای قیمت پایین تری به نسبت سنسور تصویر سونی می باشند.

3-نوع بدنه دوربین که ضد آب بودن و تعداد و برد ماژول های دید در شب از عوامل مهمی هستند که باعث می شود یک دوربین مدار بسته قیمت بالاتری داشته باشد.

4-نوع و مدل لنز نیز عامل مهمی است که لنز های وری فوکال از لنز های معمولی قیمت به مراتب بالاتری دارند.

5-بستر انتقال که در این زمینه می توان دوربین مداربسته وایرلس تحت شبکه را گرانتر از دوربین های کابلی بر شمرد.

6-برند دوربین مدار بسته که در این زمینه می توان گفت دوربین های متفرقه جایی برای رقابت با برندهای مطرح از قبیل داهوا و هایک ویژن و ... ندارند.

در مورد دوربین مدار بسته ahd این نکته را در نظر بگیرید که چیپ و سنسور تصویر عامل بسیار مهمی در قیمت این دوربین ها به شمار می روند.

در لینک زیر می توانید لیست قیمت دوربین مدار بسته را مشاهده کنید.