با استفاده روز افزون از انتقال تصویر دوربین مدار بسته ، خطرات مربوط به هک شدن تصاویر نیز بیشتر خواهند شد و هر چقدر ارائه دهندگان تجهیزات نظارتی،امنیت محصولات خود را بالا می برند باز هم میبینیم که هکر ها راهکارهای نفوذ را پیدا می کنند و سالانه تصاویر دوربین های بسیاری مورد هجوم قرار می گیرند.

انتقال تصاویر بر بستر اینترنت باعث می شود تا داده های شما روی شبکه جهانی قرار بگیرند و این بستر نیز خطرات خود را دارد.اگر شما یک کاربر معمولی دوربین مدار بسته هستید شاید هک شدن تصاویر نتواند آسیب های جدی به شما وارد کند اما برای امنیت اماکن دارای ضریب امنیتی بالا هک شدن تصاویر می تواند منجر به آسیب های جبران ناپذیری شود.
اخیرا هک شدن دوربین مدار بسته هایک ویژن و داهوا سر و صدای زیادی به پا کرد و حال با این اتفاقات شاید محبوبیت این دو برند مطرح جهانی کمی تحت تاثیرات منفی اتفاقات اخیر قرار بگیرد.
با توجه به همین موارد کمپانی دوربین مدار بسته یونی ویو اقدام به ارائه راهکارهایی کرده است که بتواند امنیت کاربران را افزایش داده تا از آسیب هایی که در اثر نفوذ به تصاویر محصولات ارائه شده توسط این کمپانی بوجود می آید در امان باشد.

از مهم ترین عواملی که باعث می شوند تا تجهیزات نظارت تصویری هک شوند استفاده از کلمه عبور و نام کاربری پیش فرض می باشد.کاربران باید دقت داشته باشند تا در هیچ شرایطی از نام کاربری و کلمه عبور پیش فرض خود دستگاه استفاده نکنند و همچنین از انتخاب کلمات عبور ساده و قابل حدس و غیر ایمن خود داری کنند.
برای انتخاب کلمه عبور ترکیب حروف کوچک و بزرگ ، اعداد و کاراکترهای ویژه را انتخاب کنید تا بتوان به راحتی کلمات عبور شما را حدس زد.

حال با توجه به مواردی که گفته شد کمپانی یونی ویو در نسل جدید فریم ور های مخصوص دوربین مدار بسته تحت شبکه و همچنین دستگاه های NVR خود امکاناتی را در نظر گرفته که کاربر هرگز نتواند کلمات عبور پیش فرض را برای خود انتخاب کند.خصوصا زمانی که شما قصد دارید تا تصاویر را بر بستر شبکه های کامپیوتری و یا اینترنت انتقال دهید برای ریموت شدن دستگاه هرگز نمی توانید کلمه عبور ضعیف برای تجهیزات خود انتخاب کنید.

مهم ترین عامل جلوگیری در برابر نفوذ حملات سایبری نیز همین کلمه عبور و نام کاربری می باشد و تمام دستگاه های هک شده هایک ویژن نیز همان دستگاه هایی بودند که از کلمه عبور پیش فرض استفاده می کردند.پس این مورد را جدی بگیرید.

در تمام تجهیزات جدید یونی ویو چنانچه بخواهید با نام کاربری و کلمه عبور پیش فرض وارد دستگاه شوید با پیغام زیر مواجه می شوید:
Login Failed , please set a strong password for your device
و از شما می خواد تا در همان ابتدا کلمه عبور قوی برای خود انتخاب کنید.برای ست کردن کلمه عبور نیز باید ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ و اعداد انتخاب کنید تا دستگاه به شما اجازه عبور از این مرحله را بدهد.
همچنین هنگامی که بخواهید توسط موبایل و سایر بسترهای انتقال تصاویر وارد سدتگاه خود شوید همان جا از شما می خواهد تا کلمه عبور ایمن را انتخاب کنید و همین امر می تواند تا میزان بسیار زیادی از نفوذ به تجهیزات شما جلوگیری کند.